لیلا اکبرپور - شهرک صنعتی البرز استان قزوین روز دوشنبه شاهد حضور مسوولان دولتی سازمان صنایع و معادن، استاندار، نماینده تاکستان در مجلس و فعالان اقتصادی برای افتتاح کارخانه تولیدی - صنعتی «ویستر» و بیست و یکمین شعبه بانک تات بود. واحد تولیدی و صنعتی ویستر تولید‌کننده تشک، لحاف و بالش است که با هدف تولید محصولات صادراتی و با مدیریت واعظی آشتیانی، معاون سابق وزارت صنایع و معادن به بهره‌برداری رسید. آشتیانی، مدیرعامل شرکت کارخانجات تولیدی و صنعتی ویستر در این آیین با بیان اینکه ۹۴ درصد از تولید کشورهای ژاپن و چین به صنایع کوچک و متوسط اختصاص دارد، گفت: در ایران این میزان ۶۴درصد است که باید به عنوان بازوهای حرکتی اقتصاد توسعه یابند.

وی ریسک پایین سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک و متوسط را دلیل اصلی توجه کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به آن عنوان کرد و گفت: تولید ثروت از مسیر تولید محصول موجب رونق اقتصادی می‌شود.

همچنین رییس سازمان صنایع‌ومعادن استان قزوین در این مراسم، بازاریابی را مهم تر از بخش تولید ارزیابی کرد و افزود: ورود به بازار تکنولوژی بسیار سخت است؛ بنابراین بازار فروش محصولات صنعتی باید از سوی مسوولان فروش این واحدها سنجش شود. در این مراسم علی انصاری، رییس هیات‌مدیره بانک تات و رییس انجمن صنفی مبل ایران از رشد سالانه واردات به خصوص واردات مبل به کشور خبر داد و نقش بانک‌ها را در رشد و توسعه اقتصادی کشور، کلیدی ارزیابی کرد.

علی انصاری در مراسم آغاز به کار شرکت ویستر بیان داشت: امروز به نظر می‌رسد لازم است در حوزه تولید علاوه بر مواد اولیه و تکنولوژی به دانش نیز توجه شود.

وی با تاکید بر این موضوع که صنایع امروز کشور از فقدان ساختار علمی و نبود نگاه آکادمیک در حوزه‌های مختلف رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: ما نیاز به تعامل و برنامه‌ریزی داریم و باید بدانیم که رشد توسعه بدون دانش روز امکان‌پذیر نیست.

رییس انجمن صنفی مبل ایران تاکید کرد: ۶۰ هزار واحد صنعتی داریم که ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت مبل سرمایه‌گذاری شده، ولی متاسفانه شاهد این هستیم که سالانه ۱۰۰۰ میلیون دلار مبل وارد کشور می‌شود که این روند تهدید‌آمیز است از همین رو ما درصدد راه‌اندازی شهرک صنعتی تولید مبل هستیم. وی در ادامه با انتقاد از مسوولان استان قزوین اظهار داشت: دو سال پیش با تعاملات خوبی که فراهم آمد به همراه استاندار، معاون استاندار و مدیرکل صنایع‌ومعادن استان جلسه‌ای را با معاون وزیر صنایع‌ومعادن داشتیم و آنچه که در این نشست به نتیجه رسید حتی مکتوب شد، ولی کوتاه‌نگری، جزئی نگری و بخشی‌نگری موجب شد تا ما در استان قزوین سرمایه‌گذاری نکنیم و من از این بابت متاسفم و به مسوولان استان توصیه می‌کنم که از وجود نخبگان استفاده کنند و اجازه ندهند نخبگان به راحتی از استان خارج شوند.

حسینی هاشمی، مدیرعامل بانک تات نیز در این مراسم با تاکید بر حمایت از فعالان اقتصادی، مدیریت بهینه منابع مالی سهامداران و سپرده‌گذاران و ارتقای توان مالی و رقابتی آنها در بازار پول، ایجاد بستر مناسب سرمایه‌گذاری و کسب بازدهی مناسب، شناسایی منابع مالی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و بهره‌گیری از آنها در انتخاب و طراحی ابزارهای مالی مناسب به منظور جذب منابع سرمایه‌ای و توسعه سرمایه‌گذاری مشترک بانک و ارائه خدمات مشاوره‌ای مالی در زمینه مدیریت نقدینگی و پرتفوی سهام شرکت‌ها را از جمله اهداف این بانک اعلام کرد.