معاون دبیرکل اتاق تعاون ایران معتقد است که اگر هدف از واگذاری‌ها مطابق سیاست‌های اصل ۴۴، توسعه مالکیت عمومی و ارتقای بهره‌وری است نه رهاسازی و کسب درآمد برای دولت، استدلال فروش بنگاه‌های اقتصادی دولتی بدون واگذاری پیمان مدیریتی اشتباه است. ابراهیم تهرانی با اشاره به اهلیت اتاق‌های تعاون و بازرگانی کشور در تصدی نمایشگاه بین‌المللی، اظهار کرد: این موضوع هم‌اکنون در دستور کار بررسی هیات واگذاری قرار دارد.

وی از برخی اقدامات صورت گرفته به منظور واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران به شیوه پیمان مدیریتی خبر داد و گفت: این موضوع به صورت درخواست رسمی از سوی دو اتاق تعاون و بازرگانی مطرح شده و در دستور کار هیات واگذاری قرار گرفته است.

تهرانی خاطرنشان کرد: دو اتاق بازرگانی و تعاون ایران در حال حاضر توانایی و اهلیت لازم برای اداره نمایشگاه بین‌المللی را دارند، ضمن آنکه یکی از مفاد مهم سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی هم توانمندسازی بخش‌های تعاونی و خصوصی بوده است؛ بنابراین توانمندسازی می‌تواند در واگذاری پیمان مدیریتی نمایشگاه بین‌المللی نمایانده شود. معاون دبیرکل اتاق تعاون مرکزی خاطرنشان کرد: با وجود فراهم بودن زمینه قانونی واگذاری پیمان مدیریتی بنگاه‌های دولتی به بخش‌های تعاونی و خصوصی، بیشتر واگذاری‌ها تا به امروز به صورت رد دیون و فروش مزایده‌ای بوده است. به اعتقاد معاون دبیرکل اتاق تعاون ایران واگذاری پیمان مدیریتی یکی از شقوق واگذاری شرکت‌های دولتی است؛ هرچند خصوصی‌سازی در ابتدای کار مقاومت‌هایی از خود نشان داد و در ابتدا منکر ارسال درخواست اتاق‌ها به هیات واگذاری بود، ولی پس از مدتی عقب نشینی کرد و پذیرفت که این موضوع قابل بررسی است. درخواست مشترک اتاق‌های تعاون و بازرگانی برای واگذاری پیمان مدیریتی نمایشگاه بین‌المللی از حدود ۵/۱ سال قبل تاکنون به هیات واگذاری داده شده و وزارت بازرگانی نیز موافق این واگذاری است.