هیات رییسه قبلی ابقا شد

گروه بازرگانی- هیات رییسه شورای اصناف کشور برای دومین بار متوالی ابقا شد.

به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد»، چهارمین دوره انتخابات هیات رییسه شش نفره شورای اصناف کشور، روز گذشته میان ۲۹ کاندیدا از مجامع توزیعی و صنفی استان‌ها برگزار شد که بر اساس نتایج این انتخابات، «قاسم نوده فراهانی»، برای دومین بار متوالی بر کرسی ریاست این شورا نشست. بنا بر این گزارش، نوده فراهانی از میان ۱۳۸ رای به صندوق ریخته شده توسط اعضای شورای اصناف کشور، توانست با کسب ۱۱۱ رای، مجددا عنوان ریاست شورای اصناف کشور را کسب کند.

پس از نوده فراهانی به ترتیب، «فرهاد عزت پور» از مجمع توزیعی سنندج با ۸۹ رای، «سید محمود هاشمی» از مجمع توزیعی شیراز با ۶۱ رای، «محمد جلال‌الدین شکریه» از مجمع توزیعی رشت با ۶۰ رای، «عبد ا... افشاری صالح» از مجمع توزیعی مشهد با ۵۱ رای و «سعید ممبینی» از مجمع توزیعی اهواز با ۴۷ رای در انتخابات روز گذشته به عنوان اعضای هیات رییسه شورای اصناف برگزیده شدند تا بر این اساس، هیات رییسه شورای اصناف کشور که انتخابات آن در هتل فردوسی تهران برگزار شد، بدون تغییر باقی بماند.

اعضای شورای اصناف کشور مجموعا ۱۴۴ نفر هستند که از این تعداد، شش نفر به عنوان هیات رییسه این شورا برای سه سال انتخاب می‌شوند.

افزایش اعتبار زمانی فعالیت در هیات رییسه

به گفته قاسم نوده‌فراهانی، رییس شورای اصناف کشور، فاصله میان هر دوره انتخابات هیات رییسه شورای اصناف کشور تاکنون دو سال بوده که بر اساس اصلاحیه قانون نظام صنفی که مراحل نهایی تصویب خود را طی می‌کند، این مدت به سه سال افزایش پیدا

کرده است.

قاسم نوده فراهانی در گفت و گویی با خبرنگار «دنیای اقتصاد» این نکته را نیز اضافه کرد که پس از انتخابات هیات رییسه شورای اصناف، یک نفر نیز با پیشنهاد وزیر بازرگانی و تایید هیات عالی نظارت در کنار شش عضو این هیات قرار خواهد گرفت.

او همچنین یادآوری کرد: اعضای منتخب هیات رییسه شورای اصناف به ترتیب آرای اخذ شده، عناوین رییس و دو نایب‌رییس این شورا را کسب خواهند کرد.

نوده فراهانی در ادامه این مطلب را نیز خاطرنشان کرد که با توجه به اینکه بیش از سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد، حضور هرچه قوی‌تر شورای اصناف کشور در مراجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، در به‌روز رسانی اطلاعات بازار، بهبود و شفاف سازی نظام توزیع و مالیاتی و نوین‌سازی واحدهای صنفی بسیار موثر خواهد بود.