گروه بازرگانی- هفته گذشته بابک افقهی، به صورت غیرمنتظره از ریاست سازمان توسعه تجارت کنار رفت و این سازمان در حال حاضر بی‌رییس مانده است، سکوت وزیر بازرگانی برای تعیین جایگزین بابک افقهی باعث شده تا گمانه‌زنی‌هایی در خصوص سرپرستی حمید صافدل، جایگزینی مسعود موحدی پس از ادغام دو معاونت بین‌الملل و توسعه بازرگانی خارجی و تصدی محمد مهدی راسخ دبیر کل اتاق تهران به سمت ریاست کلی سازمان توسعه تجارت مطرح شود. سیدعلیرضا شجاعی، سخنگوی وزارت بازرگانی در گفت‌وگو با «فارس» در این خصوص اظهار داشت: هنوز تصمیمی در این خصوص اخذ نشده است و آقای وزیر در حال بررسی موضوع هستند، ضمن اینکه بحث ادغام دو معاونت بین‌الملل و توسعه تجارت خارجی هم مطرح است.

پیش از این فریدون احمدی از ادغام دو معاونت بین‌الملل و توسعه بازرگانی خارجی در راستای اجرای قانون مدیریت و خدمات کشوری خبر داده بود.

همچنین یحیی آل اسحاق گفته است: صحبت‌هایی در خصوص اینکه آقای راسخ به عنوان رییس سازمان توسعه تجارت انتخاب شود، صورت گرفته است؛ اما هنوز به خود ایشان اعلام نشده است.

یک منبع آگاه اظهار داشت: بابک افقهی معاون سابق وزیر بازرگانی پس از خداحافظی از سازمان توسعه تجارت به دلیل اتمام مدت ماموریت خود، به بنیاد تعاون سپاه رفته است، اما احد امیر محمدی، رییس دفتر وی از هرگونه جابه‌جایی اظهار بی‌اطلاعی کرد. بنابراین گزارش، بنیاد تعاون از مهم‌ترین مجموعه‌های اقتصادی کشور است که فعالیت‌های متنوعی را در بخش‌های مختلف اقتصادی انجام می‌دهد و هم‌اکنون فتاح، وزیر نیروی دولت نهم مدیر عامل آن است.

از سوی دیگر، معاون پارلمانی وزارت بازرگانی در پاسخ به این که شایعاتی مبنی بر استعفای وزیر به خاطر کسالت و بیماری شنیده می‌شود، گفت: خیر، آقای وزیر آرتروز گردن داشتند که دو نوبت در بیمارستان بستری شدند. وزیر بازرگانی الان مصمم‌تر از همه اعتقاد دارند که همه توان مجموعه وزارت بازرگانی برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تجهیز شده است.