به دنبال مبادلات 50 میلیارد دلاری با ایران هستیم

رییس انجمن موسیاد ترکیه با ابراز امیدواری از افزایش مبادلات تجاری ایران و ترکیه برآورد کرد که این میزان به۵۰ میلیارد دلار برسد.

چپنی در گردهمایی مشترک با تجار ایرانی که در اتاق ایران برگزار شد، خاطرنشان کرد: کشور ترکیه آماده‌ انتقال هرگونه تجربه به ایران است و این کشور به منزله دروازه‌ای برای ورود کشور ترکیه به شرق آسیا محسوب می‌شود. چپنی اضافه کرد:‌ کشور ترکیه نیز آماده باز کردن درهای اروپا به روی تجار ایرانی است.

رییس انجمن موسیاد ترکیه در ادامه با بیان اینکه این انجمن دارای ۳۴ شعبه در شهرهای مختلف ترکیه و ۹۶ شعبه در دنیا و پنج هزار و ۲۰۰ عضو است، سهم این انجمن در اقتصاد ترکیه را ۱۵ درصد ارزیابی کرد.

وی خاطر نشان کرد:‌در ۲۰ سال اخیر همه فعالیت‌های انجمن موسیاد روی گسترش روابط با کشورهای اسلامی بوده است. محمود بورالی ـ رایزن سفارت ترکیه در تهران ـ نیز در این نشست در سخنان کوتاه به ارائه آماری پرداخت و گفت: طبق آخرین آمار ماه دهم سال۲۰۱۰ میزان مبادله‌ تجاری ایران و ترکیه از مرز ۵/۷ میلیارد دلار گذشته است. وی در ادامه برآورد کرد که در سال ۲۰۱۵ میزان مبادله تجاری دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

همچنین شهرام خاصی‌پور ـ معاون مدیر کل روابط تجاری دو جانبه اتاق بازرگانی ایران ـ نیز در این نشست با اشاره به افزایش مناسبات اقتصادی ایران و ترکیه این موضوع را نشان‌دهنده عزم دو طرف برای توسعه حجم مبادلات تجاری ذکر کرد. وی ادامه داد:‌ اکنون زمان آن است که بخش‌خصوصی دو کشور اقدامات عملی را برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک انجام دهند.