کشتی‌های کروز وارد آب‌های ایران نمی‌شوند

مدیرعامل دفتر خدمات مسافرتی از لغو برنامه سفر پنج فروند کشتی کروز خارجی به آب‌های ایران خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار بود چهارم، پنجم و بیست و نهم دسامبر، یازدهم فوریه و بیست ودوم اکتبر کشتی‌های کروز خارجی وارد آب‌های ایران شوند و مسافران این کشتی‌ها از شهرهای شیراز، بندرعباس، اصفهان و کیش دیدن کنند. ابوالقاسم صادقی در خصوص دلیل لغو ورود این کشتی‌ها به آب‌های ایران توضیح داد: برخی از این کشتی‌ها به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی موسسه لویدز ناچار شدند سفر خود به ایران را لغو کنند.

به گفته وی طبق اعلام موسسه «لویدز» انگلیس که بیمه این کشتی‌ها را برعهده دارد، در صورتی که این کشتی‌ها وارد آب‌های ایران شوند، پوشش بیمه آنها ابطال خواهد شد.

این فعال بخش‌خصوصی در امر ورود تورهای گردشگری به کشور اظهار داشت: اما کشتی ای که قرار بود ۲۲ اکتبر به ایران وارد شود به دلیل هراس از دزدان دریایی سومالی برنامه سفر خود را لغو کرد. وی خاطرنشان کرد:از سوی دیگر مسوولان بندر شهیدباهنر نیز به ما اعلام کرده‌اند که به دلایلی ،دیگر امکان پهلودهی به کشتی‌های کروز را ندارند.

مدیرعامل دفتر خدمات مسافرتی ایران تاکید کرد: این در حالی است که بندر شهیدباهنر تنها بندر مسافری جنوب کشور است که امکان پهلودهی به کشتی‌های کروز را داراست. وی گفت: چنانچه امکان پهلوگیری این کشتی‌ها در این بندر میسر نباشد مشخص نیست که این کشتی‌ها کجا باید پهلودهی شوند.

به گفته صادقی، این کشتی‌های مسافری قرار بود از کشورهای آمریکا، آلمان و انگلیس وارد آب‌های ایران شوند.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از این کشتی‌ها حامل ۳۵۰ تا ۶۰۰ نفر گردشگر خارجی هستند که قرار بود از جاذبه‌های ایران دیدن کنند.