رییس شورای اصناف با تاکید بر اینکه «طلافروشان را نمی‌توان از اجرای قانون مالیات برارزش افزوده مستثنی کرد» می‌گوید: در پی اجرای قانون مالیات برارزش افزوده از سوی صاحبان صنوف، ضرایب مالیاتی اصناف تغییر خواهد کرد. قاسم نوده فراهانی، در گفت‌وگو با «موج» با اعلام این مطلب اظهار داشت: برای اصلاح ضرایب مالیاتی اصناف جلسات متعددی با رییس سازمان امور مالیاتی کشوربرگزار کردیم تا با کاهش ضرایب مالیاتی اصناف مانع اعمال فشار بر آنها به دلیل اجرای قانون مالیات برارزش افزوده شویم.

وی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت طلافروشان در خصوص پرداخت مالیات بر ارزش افزوده گفت: طلافروشان را نمی‌توان از اجرای قانون مالیات برارزش افزوده مستثنی کرد، زیرا این قانون باید به صورت دقیق و کامل اجرایی شود.

به گفته نوده فراهانی، قانون مالیات برارزش افزوده برای همه افراد و صنوف لازم‌الاجرا است، اما اشکالات قوانین را پس از اجرایی شدن می‌توان برطرف کرد. رییس شورای اصناف کشور با تاکید بر ضرورت اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تصریح کرد: اصناف با تمام توان سعی کرده‌اند تا در زمان آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مشکلی برای مصرف‌کنندگان به وجود نیاید و به همین دلیل با هرگونه افزایش قیمت کالا مقابله کرده ایم. این فعال صنفی با اشاره به تهیه بسته حمایتی برای اصناف خاطرنشان کرد: بسته حمایتی اصناف (ارائه تسهیلات) شامل صنوف تولیدی کوچک می‌شود که صاحبان این صنوف می‌توانند برای دریافت تسهیلات به سایت مرکز اصناف و بازرگانان مراجعه و ثبت‌نام کنند.

نوده‌فراهانی در پایان متذکر شد: درخواست صاحبان صنوف تولیدی کوچک برای دریافت تسهیلات از سوی کمیته‌هایی که برای این امر تشکیل شده مورد بررسی قرارگرفته و این تسهیلات به صنوف واجد شرایط پرداخت خواهد شد.