ارزیابی وزیر بازرگانی از تعامل با بخش‌خصوصی

وزیر بازرگانی در سخنانی به بهانه آغاز دور هفتم فعالیت اتاق های بازرگانی به جایگاه و اهمیت بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی در شکل‌گیری و تصمیم‌سازی سیاست‌های کلان اقتصادی و تجاری کشور پس از ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی اشاره و خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران می‌تواند نقش کلیدی در همه مراحل رشد و نمو تولید تا رسیدن محصول به بازار داخلی و سپس صادرات ایفا کند. هدف‎ نهایی همه محصولات تولیدی باید صادرات باشد. رقابت تولیدی باید به پشت مرزها کشیده شود و کالاهای خارجی از بازار داخلی رخت بربندد و همه اینها در صورتی میسر است که مدل همکاری بخش دولتی و خصوصی متوجه هدف ‎غایی ادغام؛ یعنی توسعه صادرات باشد.

به گفته مهدی غضنفری، حال که وزارت بازرگانی، توسعه صادرات غیر‌نفتی و فراهم آوردن زیر‌ساخت‌های تجاری را به عنوان اولویت کاری خود در سال‌جاری مطرح کرده‌، بیش از هر زمان دیگر نیازمند این است که همکاری و تعامل بخش خصوصی را در کنار خود داشته باشد‌.

این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه باید مدل کارکردی کامل‎تری برای فعالیت‎های اجرایی اتاق‌های بازرگانی ترسیم شود‌، گفت‌: تصور مردم و دولت از اتاق بازرگانی یک محیط پویای اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه کشتی جهاد اقتصادی باید با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی با سرعت به پیش رود‌، گفت‌: با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و اهداف تعیین شده و اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها، دولت نیازمند همکاری‎ بیش از گذشته بخش خصوصی است‌.

وزیر بازرگانی در پایان گفت‌: امسال برای اولین بار در بسته سیاستی- نظارتی بانک مرکزی در شورای پول و اعتبار یک سرفصل در خصوص توسعه زیرساخت‎های تجاری در نظر گرفته‎ شده است که همین اقدام، شرایط را برای آغاز یک جهش بزرگ اقتصادی در بخش بازرگانی کشور فراهم کرده است.