گروه بنگاه‌ها- براساس تبصره ۲ ماده ۱۱۹ قانون برنامه پنجم، معافیت‌های پیش‌بینی شده در قانون در صورتی به مودیان مالیاتی تعلق می‌گیرد که در موعد مقرر اظهارنامه مالیاتی را تسلیم کنند. به این ترتیب، علاوه بر مودیانی که مشمول مالیات بوده‌‌اند، سایر مودیان که به موجب قانون از پرداخت مالیات معاف هستند نیز مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی شده اند. این خبر را محمدرضا نوری، رییس امور مالیاتی استان تهران اعلام کرد و افزود: مهلت ارائه اظهارنامه عملکرد سال ۱۳۹۰ برای کلیه مودیان اعم از مشاغل، اصناف، صاحبان وسایط نقلیه عمومی و مالکین املاک اجاری مسکونی، اداری و تجاری تا پایان ۳۱ تیرماه سال جاری است.

رییس امور مالیاتی استان تهران با اشاره به توافق صورت گرفته با اصناف گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، در نشست با اصناف و اتحادیه‌ها برای تعیین مالیات عملکرد سال ۱۳۹۰ به توافق رسیدیم، اما شرایط جدیدی در توافق امسال لحاظ شده که یکی از مهم‌ترین آنها ثبت‌نام برای دریافت شماره اقتصادی است.

وی همچنین درج صحیح اطلاعات هویتی، شماره ملی و کد پستی در اظهارنامه را از دیگر شرایط توافق دانست و گفت: در مناطقی که کد پستی تعیین نشده است، مودیان مالیاتی می‌توانند با مراجعه به مراکز پستی محل مربوطه کد پستی دریافت کنند.

کلیه صاحبان مشاغل که نسبت به ارائه اظهارنامه الکترونیکی اقدام کنند مالیات آنها ۳۰ درصد و بقیه در ۷ قسط و در صورتی که اظهارنامه کاغذی یا دستی ارائه نمایند ۵۰ درصد مالیات آنها نقد و بقیه در ۵ قسط به صورت‌ ماهانه دریافت می‌شود.