در ۱۱ماه امسال از آذربایجان شرقی ۱۵۹میلیون و ۸۲۰هزار دلار فرش به ۳قاره آسیا، اروپا و آمریکا صادر شد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی، رییس سازمان بازرگانی این استان در آخرین نشست سال ۸۵ با قالیبافان آذربایجان شرقی گفت: حمایت از قالیبافان و حل مشکلات شغلی آنها از قبیل بیمه و ارائه تسهیلات مالی، روند تولید و صادرات فرش دستباف را تسریع می‌کند.

صادق نجفی، با بیان اینکه در ۱۱ماه امسال ۴هزار و ۸۰۶تن فرش دستباف از آذربایجان شرقی صادر شده است، گفت: کیفیت فرش‌های بافته شده در سایر کشورها به اندازه کیفیت و مرغوبیت فرش بافته شده در ایران به خصوص آذربایجان شرقی نیست.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۲۰هزار نفر از قالیبافان استان تحت پوشش بیمه قالیبافان قرار گرفته‌اند، افزود: ۳۵هزار نفر از بافندگان استان کارت قالی‌بافی دریافت کرده‌اند و بیش از ۴هزار نفر نیز برای استفاده از تسهیلات بنگاه‌های کوچک اقتصادی و زودبازده به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند. صادق نجفی اظهار داشت: در همین مدت با تقویت و حل مشکلات تعاونی فرش دستباف روستایی این تعاونی‌ها از ۱۶مورد به ۲۲تعاونی افزایش یافته است و ۲۰دوره آموزش بهبافی نیز برگزار شده است.