گروه بازرگانی- رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ‌استان اصفهان با اشاره به تاثیر مثبت ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری گفت: روح اصل ۴۴ محول کردن کارها به مردم است. محمود اسلامیان، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگاران افزود: فرمان مقام معظم رهبری در مورد اصل ۴۴و خصوصی‌سازی باعث شد استقبال بازرگانان و صنعتگران از انتخابات اتاق‌های بازرگانی به عنوان مهم‌ترین تشکل غیردولتی بخش اقتصاد بیشتر شود.

وی تصریح کرد: برای اداره امور کشور و حل مشکلات تورم و بیکاری راهی جز به صحنه آوردن همه مردم و خصوصی‌سازی نداریم. اسلامیان گفت: همانگونه که در رهنمودهای مقام معظم رهبری آمده است، اجرای اصل ۴۴قانون اساسی فقط به معنی واگذاری یک سری کارخانه‌های بزرگ دولتی به بخش خصوصی نیست و ماهیت‌ این اصل به میدان آوردن مردم و ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت آنها است.

رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: تجربه جهانی گواه ناکارآمدی اقتصاد دولتی است زیرا در این نوع اقتصاد هزینه‌ها بالا و روند تصمیم‌گیری کند است.

وی تصریح کرد: نمی‌توان با مقرراتی که برای یک اداره کوچک شهرستانی و کارکنان آن توسط دولت وضع می‌شود یک واحد بزرگ تولیدی را که باید پویا و زنده باشد تا بتواند در عرصه رقابت باقی بماند، اداره کرد.

اسلامیان، مهم‌ترین نقش اتاق‌های بازرگانی در اجرای اصل ۴۴ را ایفای نقش تسهیل‌کننده بین دولت و بخش خصوصی برای واگذاری امور به‌بخش خصوصی ذکر کرد.

وی با تصریح اینکه همه‌قوا و مقررات کشور باید برای توسعه خصوصی‌سازی و مشارکت مردم در اجرایی شدن اصل ۴۴هماهنگ باشند، گفت: اجرای این اصل بدون مشارکت بانک‌ها امکان ندارد زیرا بخش خصوصی سرمایه لازم برای ورود به عرصه فعالیت‌های بزرگ اقتصادی و خرید کارخانه‌های بزرگ را ندارد.

اسلامیان گفت: در حالی که‌ چهره یک ورزشکار یا هنرمند توسط دستگاه‌های ‌تبلیغاتی و رسانه‌ها به مردم شناسانده می‌شود باید سرمایه‌گذاران و کارآفرینانی که برای صدها جوان شغل ایجاد می‌کنند، معرفی شوند.

اسلامیان افزود: تا وقتی که شرکت‌ها به طور کامل خصوصی نشوند نباید انتظار تحول جدی داشت اما مهم این است که این روند آغاز شده است و مقام معظم رهبری هم بر تداوم و گسترش آن تاکید دارند.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اصفهان درباره ارتباط این اتاق با اتاق ایران، گفت: تشکیلات اتاق‌های بازرگانی مانند ادارات دولتی نیست که تحت سلسله مراتب باشد.

وی افزود: وجود اتاق ایران به معنی محدودیت برای فعالیت و ارتباطات داخلی و خارجی اتاق‌های بازرگانی استان‌ها نیست و این اتاق‌ها می‌توانند به طور مستقل امور خود را به پیش ببرند.