رییس اداره بازاریابی و توسعه صادرات بازرگانی استان اصفهان گفت: دیدگاه عموم ‌جامعه نسبت به‌صادرکنندگان مناسب نیست و برای توسعه صادرات این دیدگاه باید تغییر کند.

کریم سلیمی در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: صادرکنندگان در سایر کشورها به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی شمرده می‌شوند و دارای جایگاهی ارزنده هستند، در حالی که در کشور ما صادرکنندگان اغلب به عنوان عوامل تورم‌زا شناخته می‌شوند. وی اظهار داشت: صادرکنندگان کالا و خدمات در صورت فعالیت، می‌توانند اشتغال قابل‌توجهی ایجاد و ارز بین‌المللی وارد سیستم بانکی کشور کنند و سیستم بانکی را تقویت کنند.

سلیمی تاکید کرد: صادرکننده بودن باید به عنوان یک افتخار برای افراد در نظر گرفته شود زیرا صادرکنندگان باعث جهانی‌شدن اقتصاد یک جامعه می‌شوند و در توسعه‌اقتصادی نقش بسزایی دارند. وی یکی از دلایل فرار سرمایه‌های نقدی به کشورهای همسایه را نبود جایگاه ارزشمند برای فعالان عرصه اقتصادی به ویژه صادرکنندگان در کشور دانست.

سلیمی افزود: کشورهای همسایه با ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت اقتصادی از جمله معافیت مالیاتی و تسهیلات بانکی و وجود جایگاه ارزشمند برای صادر‌کننده و تاجر، زمینه حضور فعالان عرصه اقتصاد سایر کشورها را در کشور خود فراهم کردند.

رییس اداره بازاریابی و توسعه صادرات بازرگانی استان اصفهان گفت: صادر‌کننده‌ای که با فعالیت خود اشتغال فراوانی به وجود می‌آورد باید بیش از یک فوتبالیست در شبکه‌های مختلف صدا و سیما مورد تکریم قرار گیرد.