رییس اتحادیه گوشت گوسفندی، رکود حاکم بر بازار ناشی از پایین بودن قدرت خرید مردم را بی‌سابقه عنوان کرد.

کاظم صمدی در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به اینکه همه ساله در فصل بهار به علت فراوانی گوشت گوسفند، این کالا ارزان می‌شد، گفت: اما امسال به‌رغم بارندگی‌های زیادی و علوفه فراوان که وجود دارد قیمت ثابت مانده و پایین‌تر نیامده و همین موضوع باعث می‌شود که برای فصل سرما قیمت‌های بالایی را پیش‌بینی کنیم. او با اشاره به اینکه بازار به دلیل نبود قدرت خرید در مردم بسیار راکد است، گفت: کشتار در مقدار خیلی کمی انجام می‌شود که عمده آن هم برای رستوران‌ها و کبابی‌ها است. صمدی درباره میزان توزیع گوشت بین واحدهای صنفی گفت: هفته‌ای دو بار در هر دفعه پنج تن گوشت به نوبت بین واحدهای متقاضی توزیع می‌شود و واحدهایی که تابلوی زرد دارند موظف به فروش با قیمت هر کیلو چهار‌هزار تومان هستند.

او درباره دلیل استقبال کم واحدهای صنفی از گوشت‌های توزیعی اداره پشتیبانی دام گفت: توزیع نامنظم اجازه برنامه‌ریزی را به اتحادیه و قصابان نمی‌دهد و واحدهای صنفی ترجیح می‌دهند با این شرایط کار نکنند. صمدی در بیان دلیل بالا بودن قیمت گوشت در فصلی که باید حداکثر ارزانی موجود باشد، گفت: صادرات رسمی و غیررسمی یکی از این دلایل است، به طوری که طبق اعلام رسمی سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰‌هزار راس گوسفند به خارج از کشور صادر شد تعداد زیادی هم به صورت قاچاق از مرز خارج شده‌اند.

صمدی درباره قیمت‌های کنونی بازار پس از تلاطم‌های هفته گذشته گفت: قیمت هر کیلو ران گوسفندی در حال حاضر بین ۶۸۰۰ تا هفت‌ هزار تومان است ولی ممکن است در مناطق بالای شهر با نرخ بالای هفت‌هزار تومان هم به فروش برسد و قیمت هر شقه گوسفندی نیز بین ۵۷۰۰ تا ۵۹۰۰‌تومان متغیر است.