وزارت بازرگانی اعلام کرد که واردات سیب‌زمینی بدون انتقال ارز انجام می‌شود. چندی پیش اعلام شده بود که بیش از ۱۰‌هزار تن سیب‌زمینی ثبت سفارش شده است اما به دلیل اینکه تعداد مرزهای ورودی این محصول از شش به یک مرز ورودی کاهش یافته بود در ترخیص آن مشکلاتی پیش آمده بود که گفته می‌شود این مشکل نیز در حال تعدیل است. میرکاظمی، وزیر بازرگانی، در این زمینه با تاکید بر اینکه مشکل بازار سیب‌زمینی به دلیل تبدیل شش مرز ورودی سیب‌زمینی به یک مرز بوده است خاطرنشان کرد: میوه‌ای که کشاورزان در سال قبل به فروش رساندند به مراتب بیشتر از سال‌های قبل منافع کشاورز را تامین کرد.

این در حالی است که هشتم خردادماه عباس قلی زاده، مدیرکل تامین و توزیع بازرگانی داخلی، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد که با ثبت سفارش هشت‌هزار تن و ورود دو‌هزار تن سیب‌زمینی به قرنطینه و عرضه سیب‌زمینی گرگان تا ۱۰ روز آینده سیب‌زمینی ارزان می‌شود.

وی از ثبت سفارش هشت‌هزار تن سیب‌زمینی پاکستانی خبر داد و گفت: علاوه بر ثبت سفارش هشت‌هزار تن سیب‌زمینی در حال حاضر دو‌هزار تن سیب‌زمینی از مرز سیستان و بلوچستان وارد کشور شده است که در قرنطینه به سر می‌برد و تاکنون ۸۰۰تن از آن به صورت قطعی ترخیص شده و مابقی نیز در حال واردات است. نماینده‌ مردم شوش در مجلس نیز با اشاره به گرانی‌های اخیر محصول سیب‌زمینی گفت: کنترل بازار و صادرات و واردات به عهده وزارت بازرگانی است.

جاسم ساعدی، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مواردی شاهد بودیم سیب‌زمینی که از پاکستان برای تنظیم بازار داخل وارد کردیم، بعضی از محموله‌های آن مستقیما به عراق یا افغانستان صادر شده است.