یک نماینده مجلس پیشنهاد کرد که محمد نهاوندیان در مدیریت جدید از حالت تئوری‌پردازی خارج شود و به سمت عملگرایی حرکت کند. به گفته سیدکاظم دلخوش، اگر بنا است تحول و تحرک اساسی در این بخش ایجاد شود باید از تئوری‌پردازی بیرون آییم و در بخش‌های عملی و اجرایی متمرکز شویم چرا که انتظار جامعه اقتصادی در بخش اتاق بازرگانی این است که نقش اتاق بازرگانی در آینده اقتصاد کشور به روشنی دیده شود و پتانسیل‌های آن به نحو شایسته مورد بهره‌برداری قرارگیرد. مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با انتخابات اتاق بازرگانی و نقش اساسی آن در رشد و تقویت بخش خصوصی اظهار کرد: با توجه به تاکید سیاست‌های کلی اصل ۴۴ بر تقویت بخش‌های خصوصی و تعاونی و سمت و سویی که اتاق بازرگانی در این زمینه می‌تواند داشته باشد، تغییر در ساختار اتاق بازرگانی می‌تواند اثرگذار و زمینه ساز رشد و تقویت بخش خصوصی در عرصه اقتصاد باشد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان این که باید نیروهای جوان و توانمند جایگاه اتاق بازرگانی را پرکنند، افزود: این کار سبب می‌شود که در بخش‌های مختلف مدیریتی تحولات جدی‌تری را شاهد باشیم به علاوه نهاوندیان فردی با تجربه و دارای تخصص‌های لازم است و می‌تواند از ایده‌های خوب خود برای تقویت اتاق بازرگانی استفاده کند.

وی همچنین با بیان این که ساختار جدید اتاق بازرگانی نیازمند یکسری تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید و تحول‌آفرین است افزود: نهاوندیان تعامل خود با مجلس و دستگاه‌های دولتی را برای گرفتن حقوق این بخش از سرمایه‌گذاران اتاق‌های بازرگانی بیشتر کند و از نظرات کارشناسان برای قانون‌نویسی در این بخش استفاده کند.