دوازدهمین ترمینال فرآوری پسته به بهره‌برداری رسید

دوازدهمین ترمینال فرآوری پسته در «بردسکن» افتتاح وبهره‌برداری شد. مدیر جهاد کشاورزی بردسکن در مراسم افتتاح‌واحد ترمینال فرآوری پسته در بردسکن گفت: اولین پروژه از محل اعتبارات طرح‌های زودبازده اقتصادی دولت نهم که بهره‌برداری از ترمینال ضبط و فرآوری پسته با عنوان ترمینال ضبط و فرآوری پسته خراسان بود در روستای محمدآباد از توابع این شهرستان اجرا شد.

به گزارش ایسنا، مهندس امید‌ترشیزی گفت: شهرستان بردسکن ۱۱‌واحد ترمینال ضبط و فرآوری پسته دارد که دوازدهمین‌واحد آن از محل اعتبارات طرح‌های زود بازده با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

او با بیان این که با بهره‌برداری از این‌واحد ضبط و فرآوری پسته، برای ۲۰ نفر ایجاد اشتغال فراهم شده است، افزود: این‌واحد فرآوری قادر است ۶۰۰‌تن پوست‌گیری، ۴۲۰‌تن خشک کردن و ۲۰۰‌تن بسته‌بندی پسته را انجام دهد.

مهندس مسروری، مسوول‌واحد باغبانی جهاد کشاورزی بردسکن، نیز گفت: پسته بعد از نفت سومین منبع اقتصادی و صادراتی در کشور ما است و با در نظر گرفتن اشتغالزایی و درآمد سالانه بخش باغبانی، زندگی خانوارهای روستایی و شهری هر یک به نوعی با تولید، فرآوری و بازاریابی به محصولات باغی وابسته است.

وی با بیان این که با این سطح فرآوری، بسته‌بندی نقش مهمی در ارزش اقتصادی و ارزآوری آن دارد، اظهار کرد: با توجه به این که امکان آلودگی پسته در مرحله فرآوری و بسته‌بندی وجود دارد ترمینال‌های ضبط پسته که فرآوری پسته را به صورت بهداشتی انجام می‌دهند، نقش مهمی در کاهش آلودگی این محصول دارند.

این مراسم با حضور رییس سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی، فرماندار و مسوولان اجرایی شهرستان بردسکن برگزار شد.