گروه بازرگانی ـ آیین‌نامه تامین منابع مالی توسط دولت به صورت فاینانس ساماندهی می‌شود. دکتر خزاعی، معاون وزارت اقتصاد و دارایی با اعلام این خبر افزود: جهت تسریع و تسهیل در امر پرداخت منابع مالی به سرمایه‌گذاران، آیین‌نامه قبلی پرداخت فاینانس نیاز به اصلاح دارد، چرا که به لحاظ زمانی و تشریفاتی مشکلات بسیاری را پیش روی سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

وی گفت: براساس آیین‌نامه جدید پروسه تامین فاینانس توسط دولت دارای محدودیت زمانی خواهد بود که این امر موجب شفاف و خلاصه‌تر شدن مسیر آن خواهد شد.

خزاعی افزود: در قانون جدید سرمایه‌گذاران ملیت سرمایه‌گذار مهم نیست، به همین دلیل با اجرای آن ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز می‌توانند از پوشش‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: پرداخت فاینانس و تامین منابع مالی توسط دولت، مطابق آیین‌نامه گذشته در برخی موارد بیش از ۳ سال طول می‌کشید، اما با اجرایی شدن آیین‌‌نامه جدید، حداکثر زمان برای این امر ۳ ماه پیش‌بینی شده است.رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در ادامه با اشاره به میزان جذب سرمایه‌گذاری توسط این سازمان خاطر نشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری جذب شده در سال گذشته ۴میلیارد و ۳۱۰میلیون دلار و طی ۵ ماه اول سال ۸۵ بیش از ۹۴میلیون دلار بود که امیدواریم با اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاح برخی قوانین، مبلغی بیش از سال گذشته به صورت سرمایه‌گذاری خارجی به کشور جذب شود.