یک مقام اقتصادی آلمان به مسوولان این کشور هشدار داد که در صورت اعمال هر گونه تحریم علیه ایران، کشورش ازجمله بازندگان این تحریم خواهد بود. «آنتون اف. بورنر» رییس اتحادیه تجارت خارجی و عمده‌فروشان آلمان (ب.گ.آ.) این مطلب را در گفت‌وگو با شماره روز شنبه روزنامه «دی‌ولت» اعلام‌کرد.

وی افزود: مشکلات سیاسی باید با ابزارهای سیاسی و نه اقتصادی حل شود و از طرف دیگر هم باید از تمامی اقدامات و تدابیری که مناقشه اتمی ایران را تشدید می‌کند، خودداری کنیم.

به گزارش ایرنا، این مقام اقتصادی با تاکید بر اینکه در تحریم فقط بازنده وجود خواهد داشت، افزود: بخش اقتصاد آلمان و به‌ویژه تجار متوسط در زمره این بازندگان خواهند بود. رییس اتحادیه تجارت خارجی و عمده‌فروشان‌ آلمان، افزود: ما تماس‌های بسیار زیادی در ایران داریم و از طریق مبادلات و همکاری نزدیک می‌توانیم در دراز مدت بر روند تحولات در این کشور نیز تاثیر بگذاریم و طبیعی است که نباید به‌واسطه تحریم‌ها این امکان را از دست بدهیم. این مقام اقتصادی همچنین اضافه کرد: تشدید فشار خارجی به ایران باعث حمایت بیش‌از پیش مردم این کشور از مقامات کشورشان ازجمله محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور خواهد شد.