رییس سازمان بازرگانی استان اردبیل گفت: در ۹ ماه نخست، امسال ۷۸هزار تن کالا به ارزش ۵۱میلیون دلار از گمرک‌های این استان به خارج صادر شده است. یاور صفرپور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: صدور این میزان کالا نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۶۷درصد و از نظر ارزشی هفت درصد افزایش یافته است.

وی گفت: این کالاها شامل سیب زمینی، آب معدنی، عسل، محصولات فولادی، روغن موتور، تایر تیوپ، فرش، دستگاه‌های صنعتی، مصنوعات پلاستیکی تولید داخل استان اردبیل است که به کشورهای آسیای میانه، عراق، افغانستان، روسیه، یمن، امارات، عربستان، پاکستان، آلمان، آمریکا و انگلستان صادر شده است.

رشد ۸۳درصدی صادرات از کهکیلویه و بویراحمد

رییس سازمان صنایع و معادن استان کهکیلویه و بویراحمد نیز گفت: ارزش صادرات محصولات واحد‌های صنعتی این استان در ۹ ماه نخست امسال بیش از دو میلیون و ۴۰۳هزار و ۷۰۰ دلار است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۳درصد افزایش داشته است.

محمدحسین حیدرپور افزود: افزایش تولید کنسانتره میوه و مونتاژ موتورسیکلت و ارتقای کیفیت محصولات کارخانه‌های صنعتی موجب افزایش صادرات در استان شده است.

۳میلیارد دلار صادرات از گمرکات هرمزگان

به گفته ناظر گمرک‌های هرمزگان، ارزش دلاری صادرات غیرنفتی گمرک‌های هرمزگان در ۹ ماه نخست سال‌جاری همچنین به سه میلیارد و ۱۹میلیون و ۳۰هزار دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹درصد افزایش داشته است.

ناصر کاویانی افزود: صادرات غیرنفتی از گمرک‌های این استان از نظر وزنی نیز نسبت به ۹ ماه نخست سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشت و به رقم ۱۲میلیون و ۸۲۳هزار تن رسید.