رییس سازمان توسعه تجارت از اختصاص ۳۵۰‌میلیارد تومان از منابع مالی حاصل از فروش شرکت‌های دولتی برای پرداخت جوایز صادراتی سال ۸۵ و معوقه‌های سال ۸۴ خبر داد.

مهدی غضنفری در گفت‌وگو با «مهر» افزود: از سوی شورای‌عالی صادرات، بخشی از درآمد حاصل از فروش سهام شرکت‌های دولتی که به شیوه‌های مختلف به مردم واگذار می‌شود، برای پرداخت جوایز و مشوق‌های صادراتی سال ۸۵ و ۸۴ به سازمان توسعه تجارت اختصاص یافت. وی تصریح کرد: این موضوع، یکی از تبصره‌های قانون بودجه سال ۸۶ است که طبق آن، به دولت اجازه داده شده از طریق فروش سهام شرکت‌های دولتی، بخشی از دیون خود را پرداخت کند.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: درآمد حاصل از فروش شرکت‌های دولتی، منابع مصرف دیگری نیز به جز جوایز صادراتی دارد، اما سازمان توسعه تجارت می‌خواهد یکی از منابع مصرف این تبصره باشد.

غضنفری در توضیح این مطلب اظهار کرد: درآمد سهام دولتی که به فروش می‌رسد در صندوقی جمع‌آوری شده که حسب درخواست و نیاز دستگاه‌های دولتی، برای پرداخت دیون آنها تخصیص می‌یابد.

معاون وزیر بازرگانی استفاده از این درآمد را به دلیل دسترسی آسان و قوانین سهل‌تر، راهی مناسب برای پرداخت بدهی سازمان توسعه تجارت به صادرکنندگان دانست و تصریح کرد: پیشنهادهای زیادی از سوی وزارت بازرگانی به شورای‌عالی صادرات ارائه داده شده بود که در نهایت تصمیم بر این شد که معوقه‌ها از این طریق پرداخت شود.