مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه‌های صنعتی مسیر ورودی سرمایه‌‌های خارجی را هموارتر می‌کند. دکتر سید حمید قوام شهیدی، با بیان این مطلب افزود: امروزه خوشبختانه در بخش صنعت به صورت عام شاهد بروز توانمندی‌های قابل توجهی هستیم به طوری که در بسیاری از زمینه‌ها به توانمندی مازاد تولید داخلی دست یافته‌ایم. وی آشنایی با دستاوردهای روز جهان را از مزیت‌های دیگر برگزاری نمایشگاه صنعت برشمرد و تصریح کرد: انتقال دانش فنی سبب بهبود فرآیند تولید و کاهش هزینه‌ها شده و حضور محصولات صنعتی کشور را در بازار رقابت جهانی تسهیل می‌کند. دکتر قوام شهیدی با اشاره به اینکه نمایشگاه صنعت یک نمایشگاه بزرگ و فراگیر صنعتی است و نیاز به بازنگری دارد، افزود: امیدواریم با همکاری وزارت صنایع و تشکل‌های مرتبط بتوانیم نمایشگاه صنعت را تخصصی‌تر کرده و شاهد برپایی سایر نمایشگاه‌های مرتبط با عرصه صنعت بر این سیاق باشیم.

رییس هیات مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌‌المللی ایران با اشاره به بازنگری جدی در تقویم نمایشگاهی کشور خاطرنشان کرد: با برگزاری نمایشگاه در کلانشهر تهران در صورتی موافقت می‌‌شود که اثر بخشی لازم براساس فاکتورها و اهداف تعیین شده را داشته باشد.

وی از هدفمندتر شدن برپایی نمایشگاه‌ها نسبت به گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه نمایشگاه‌های برگزار شده از ابتدای سال تاکنون پربارتر و هدفمندتر از گذشته بوده است.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران از ۱۷ شهریور ماه جاری به مدت ۵روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.