حجم مبادلات تجاری میان ایران و تایلند در نیمه اول سال ۲۰۰۷ به ۹۹/۴۰۹میلیون دلار آمریکا رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۶/۷۴درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، محسن پاک آیین سفیر‌ ایران در تایلند با اعلام این مطلب افزود: از میزان یاد شده ۰۵/۳۹۱میلیون دلار مربوط به صادرات تایلند به ایران است و در مقابل سهم صادرات کشورمان به تایلند ۹۴/۱۸میلیون دلار بوده است. سفیر کشورمان با تاکید بر اینکه اقلام قابل صدور بیشتری از سوی ایران به تایلند وجود دارد که نبود تشکل و کمی تجربه صادرکنندگان در کنار مسائلی نظیر بسته‌بندی نامناسب، فقدان خطوط کشتیرانی مستمر و منظم، باعث شده است تا نتوانیم در بازارهای منطقه به ویژه در تایلند حضور جدی داشته باشیم.

پاک‌آیین با دعوت از تجار ایرانی جهت حضور در بازار تایلند گفت: پروازهای روزانه شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به بانکوک بستر مناسبی را برای افزایش تعامل بازرگانان دو کشور فراهم نموده و این امر می‌تواند به تقویت همکاری‌های بازرگانی فیمابین منجر شود. اطلاعات منتشرشده توسط وزارت بازرگانی تایلند نشان می‌دهد که ده قلم کالای عمده صادراتی تایلند به ایران در نیمه اول سال ۲۰۰۷ به ترتیب میزان ارزش، قطعات رادیو و تلویزیون، دستگاه‌های تهویه مطبوع و قطعات، شکر، محصولات آهنی و فولادی، الیاف مصنوعی، کائوچو، کاغذ، تیوپ تلویزیون‌های رنگی و ماشین‌آلات الکترونیک بوده و پنج قلم کالای عمده صادراتی ایران به تایلند نیز در این مدت عبارت بوده‌است از مواد شیمیایی، آبزیان تازه، منجمد و فرآوری شده، فلزات معدنی و قراضه آهن، انواع سوخت، ماشین‌آلات و قطعات.