گروه بازرگانی - «با رسیدن دو محموله بزرگ دیگر نهاده‌های دامی به بنادر ایران، در هفته‌های آتی باز هم شاهد کاهش قیمت نهاده‌ها در بازار خواهیم بود.» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ضمن اعلام این خبر گفت: در هفته آینده، دو کشتی دیگر حامل سویا و ذرت از بنادر ترخیص می‌شود. محمد مصیبیان شمالی در گفت‌وگو با «ایلنا» افزود: در هفته جاری دو کشتی از بنادر ترخیص شده‌اند و نهاده‌های آن به سمت استان‌ها در حال حمل است؛ همچنین در هفته آینده هم، دو کشتی دیگر که ۱۰۰ هزار تن بار این کشتی‌ها شامل ذرت، کنجاله و سویا است، روانه بازار خواهد شد.

وی ادامه داد: در ۱۰ روز گذشته، قیمت ذرت از کیلویی ۱۱۰۰ تومان به ۸۵۰ تا ۹۰۰ تومان و کنجاله و سویا از کیلویی ۱۸۰۰ تومان به کیلویی ۱۳۵۰ تومان رسیده است؛ البته شرکت پشتیبانی امور دام ذرت دولتی را کیلویی ۷۰۰ تومان و کنجاله و سویا را کیلویی ۱۰۵۰ تومان و جو را کیلویی ۶۰۰ تومان عرضه می‌کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: به طور قطع در هفته‌های آتی باز هم شاهد کاهش قیمت نهاده‌ها خواهیم بود. وی گفت: به طور معمول قیمت نهاده‌ها در بازار ۱۰تا۲۰ درصد از قیمت‌های دولتی نهاده‌های دامی بالاتر است.