خبرگزاری فارس- «درآمد ۲۰۰ هزار تومانی که از فروش سوخت مرزی به خانوارها می‌رسد، قابل قبول نیست و ما به دنبال آن هستیم تا مرزنشینان حداقل ۵۰۰ هزار تومان در ماه از این راه درآمد داشته باشند.» رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این مطلب در نشست بررسی مشکلات مرزنشینان، گفت: با توجه به شرایط خاص کشور و موقعیت‌های مرزی که وجود دارد، در سه دهه گذشته نتوانسته‌ایم از شرایط مرزی کشور به درستی استفاده کنیم، چراکه ما معتقدیم مرزها می‌توانند به امنیت پایدار کشور کمک کنند. فداحسین مالکی با اشاره به توسعه بحث تجارت خارجی در مرزهای کشور و تحولی که می‌تواند ایجاد کند، گفت: با توزیع ۲۵۰ هزار کارت مبادلات ارزی می‌توان گفت بالای یک میلیون نفر اشتغال، همچنین توسعه و تحول مرزی صورت گرفته است.

مالکی گفت: در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۲۶ دستگاه کلان کشور عضو هستند و این ستاد به صورت فراقوه‌ای عمل می‌کند، بنابراین باید از ظرفیت‌های قانون جدید به درستی استفاده شود. وی در ادامه با اشاره به فروش سوخت مرزی، گفت: درآمد ۲۰۰هزار تومانی که از فروش سوخت مرزی به خانوارها می‌رسد، قابل قبول نیست و ما به دنبال افزایش این درآمد هستیم.

مالکی گفت: بر اساس جلساتی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ستاد بازارچه داشته‌اند، همچنین با اشتیاقی که کشورهای منطقه در غرب و شرق و همچنین کشور چین نشان داده‌اند، به دنبال توسعه و گسترش محور شرق از طریق چابهار هستیم، چرا که بسیاری از کشورهای منطقه تمایل دارند تا امرتجاری خود را از طریق چابهار انجام دهند.