گروه بنگاه‌ها- مهدی اسحاقی: هر ساله مراسم جشن خرما با همت مدیران منطقه اقتصادی ارگ جدید در کرمان برگزار می‌شود. امسال نیز همچون سال‌های گذشته این مراسم از تاریخ 25 شهریورماه 1392 شروع خواهد شد و به مدت پنج شب ادامه خواهد داشت.
این جشن برای سپاس از مائده‌های الهی، همزمان با خرماپزان و فصل برداشت محصول خرما برگزار می‌شود. امیدعلی دریجانی، مدیر روابط‌عمومی مجموعه ارگ جدید گفت: این مراسم با هدف ایجاد روحیه، نشاط، تحرک و همچنین معرفی امکانات بهینه، تسهیلات و توانمندی‌های ارگ جدید، همچون سال‌های قبل در شهر ارگ جدید برگزار می‌شود. از جمله برنامه‌های این جشن می‌توان به برگزاری مسابقات متعدد، اجرای کنسرت‌های موسیقی، برنامه‌های مفرح، جنگ شادی شامل اجرای تئاتر کمدی، نمایش‌های خیابانی نورافشانی و مسابقات ورزشی نام برد.
جشن خرما که همه ساله به پیروی از سنت دیرینه مردم بم در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید برگزار می‌شود، هم‌اکنون به صورت یکی از برنامه‌های تفریحی، فرهنگی مردم این منطقه و استان‌های همجوار چون یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان درآمده است و هرساله در این ایام تعداد زیادی از شهروندان شهرها و استان‌های ذکرشده را به خود جلب می‌کند.
جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر در طول مدت اجرای این مراسم هر شب از ساعت ۲۱ تا یک بامداد به تماشای برنامه‌های متنوع این مجموعه می‌نشینند. ارگ جدید در فاصله ۱۰ کیلومتری جاده بم - زاهدان واقع شده است.