گروه بازرگانی- هیات رییسه اتاق تهران روزهای پر رفت‌وآمدی با کابینه اقتصادی دولت تدبیر و امید دارد. پس از آنکه برخی وزرای کابینه اقتصادی حسن روحانی پیش از جلسه رای اعتماد به اتاق تهران آمدند و از برنامه‌های خود گفتند، این بار نوبت به آن رسیده است که آنها پس از استقرار در کابینه، از مردان بخش خصوصی برای نشست و رایزنی دعوت کنند.به گزارش سایت اتاق تهران، طی روزهای اخیر نشست‌های مهمی میان هیات رییسه اتاق تهران و برخی وزرا و مردان اقتصادی دولت برگزار شد.
اواخر هفته گذشته، رییس کل بانک مرکزی میزبان هیات رییسه اتاق تهران بود. دیدار و گفت‌وگوی یحیی آل‌اسحاق و دیگر اعضای هیات رییسه اتاق تهران با ولی‌اله سیف در ساختمان شیشه‌ای میرداماد انجام شد و نمایندگان بخش خصوصی در فرصت پیش آمده مسائلی را که فعالان اقتصادی با آن دست به گریبان هستند، با رییس کل بانک مرکزی در میان گذاشتند و راهکارهای خود را نیز روی میز او قرار دادند.
سیف نیز در این دیدار برنامه‌ها و راه‌حل‌های خود را با مردان بخش خصوصی در میان گذاشت و قول حل و فصل موانع و مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی را داد. به گفته یکی از اعضای هیات رییسه اتاق تهران، دیدگاه و مباحث مطرح‌شده از طرف رییس کل امیدوارکننده بوده است.
سیف تا پیش از قبول سمت در بانک مرکزی، از اعضای هیات رییسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی بود که پس از گرفتن کلید ریاست بانک مرکزی، از این سمت استعفا داد. سیف همچنین اواخر سال گذشته، به همراه هیات بلندپایه‌ای از اتاق تهران به هند رفت و در قامت بانکدار باسابقه ایران، بخش خصوصی ایران را در این سفر همراهی کرد.
صبح روز گذشته (شنبه) نیز، هیات رییسه اتاق تهران به خیابان طالقانی رفت تا جلسه مهمی با وزیر نفت در استراتژیک‌ترین ساختمان این خیابان برگزار کند.
بیژن زنگنه البته دو روز پیش از حضور در جلسه رای اعتماد مجلس، در جمع فعالان اتاق تهران حاضر شد. او در این دیدار به بیان برنامه‌های خود پرداخت و خواسته‌ها و انتظاراتش از بخش خصوصی را نیز بی‌پرده به زبان آورد.
وزیر نفت به اندازه‌ای از این نشست رضایت داشت که در جلسه رای اعتماد مجلس، خطاب به نمایندگان تصریح کرد که از پارلمان بخش خصوصی رای اعتماد خود را گرفته است. زنگنه تا پیش از این از آمادگی وزارت نفت برای همکاری جدی با بخش خصوصی خبر داده بود و در نشست روز گذشته با هیات رییسه اتاق تهران نیز مباحث شفاف تری از تعامل میان دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.
جلسات دیدار هیات رییسه اتاق تهران با مردان اقتصادی کابینه در روز اول هفته جاری به ملاقات با وزیر نفت ختم نشد و نمایندگان بخش خصوصی عصر روز گذشته نیز به دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت رفتند. هیات رییسه اتاق تهران که به تازگی عضوی از کابینه خود را به این وزارتخانه فرستاده و قائم مقامی وزیر به نام دبیرکل سابق اتاق تهران زده شد، تلاش دارد یار کمکی محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت باشد و وزیر سرد و گرم چشیده را در حل مشکلات سخت و طاقت فرسای تولید و تجارت همراهی کند.

به سمت شفاف‌سازی حرکت می‌کنیم
همچنین رییس اتاق بازرگانی تهران در مراسم تودیع احمد دوست حسینی از دبیرکلی اتاق بازرگانی تهران و معارفه ابراهیم بهادرانی به عنوان دبیرکل جدید با اشاره به برخی تغییرات مدیریتی در این نهاد تصریح کرد: اتاق بازرگانی به سمت شفاف‌سازی هرچه بیشتر عملکردهای مدیریتی حرکت می‌کند.
یحیی آل‌اسحاق گفت: در دوران فعالیت دبیرکل سابق، اتاق تهران از سازمان سخت‌افزاری تبدیل به اتاق فکر و اندیشه شد و رویکرد مدیریتی اتاق تهران تغییر کرد و بعد اندیشه و فکر در نهاد بخش خصوصی قوت بیشتری گرفت. وی همچنین عنوان کرد که برنامه استراتژیک اتاق تهران در دوران فعالیت دوست حسینی به تصویب رسید و اکنون درخواست از آقای بهادرانی نیز این است که سنت حسنه‌ای را که در اتاق تهران پایه‌گذاری و منجر به ایجاد شفافیت در رویکردهای مدیریتی در این اتاق شد، ادامه دهد.
وی تصریح کرد: ارتباط و تعامل کمیسیون‌های اتاق تهران با هیات رییسه این اتاق همچنان کمرنگ است که امیدوارم این ارتباط توسعه یابد. احمد دوست حسینی، دبیر کل سابق اتاق تهران نیز گفت: در مقطعی که فعالیت‌های مطالعاتی در اتاق تهران آغاز شد، برخی بر این عقیده بودند که نتایج این پژوهش‌ها مورد توجه قرار نخواهد گرفت؛ اما هنگامی که نتایج مطالعات شورای مشورتی اتاق تهران آماده شد، موعد برگزاری انتخابات فرارسید و این مطالعات در اختیار رییس‌جمهوری منتخب قرار گرفت و شنیده شده است که ایشان حدود 15ساعت برای مطالعه آن وقت اختصاص داده‌اند. ابراهیم بهادرانی نیز گفت: شرط پاسخ‌دهی به اعتماد اعضای اتاق بازرگانی را حرکت تیمی در بدنه اجرایی اتاق تهران می‌دانم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که اتاق تهران را به سازمانی پویا، بدون کاستی و افتخارآمیز تبدیل کنیم.