خانه ملت- سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حضور وزیر جهاد کشاورزی و صنعت در کمیسیون کشاورزی، گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین کمیسیون کشاوزی مجلس، حجتی و نعمت‌زاده اجرای قانون انتزاع در سال جاری نهایی شد. محمد برومندی، نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه قانون انتزاع وظایف از سوی دولت دهم اجرا نشد، به طوری که بنا بر مصوبه ستاد تدابیر ویژه این قانون را در دولت دهم مسکوت گذاشت.

وی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه اظهار کرد، به علت اینکه آیین‌نامه اجرایی انتقال این وظایف مصوب نشده است، نتوانسته‌ایم این قانون را اجرا کنیم و احتمال این امر وجود دارد که اجرای این قانون تا پایان سال جاری یا تا پایان سال‌آینده به طول انجامد. این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد سایر بخش‌های این قانون تا پایان دی ماه سال جاری به وزارت جهاد کشاورزی انتقال یابد و سایر حوزه‌ها از جمله صنایع تبدیلی تا تعیین آیین‌نامه اجرایی طول خواهد کشید که به‌طور حتم این حوزه هم تا پایان بهمن سال جاری به وزارت جهاد کشاورزی انتقال داده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه واردات، صادرات، تنظیم بازار، شرکت پشتیبانی اموردام و صنایع تبدیلی به وزارت جهاد کشاورزی انتقال می‌یابد کار این وزارتخانه بسیار سخت و حجیم‌ می‌شود، به همین جهت وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی مشکلات حوزه کشاورزی و امور دامی باشد.