گروه بنگاه‌ها- نشست شورای سیاست‌گذاری دومین همایش توسعه حمل و نقل چند وجهی در شبکه تجارت ملی و بین‌المللی برگزار شد و طی آن، نماینده دولت، از حضور فعالان دولتی، فعالان بخش خصوصی و کارشناسان دانشگاهی حوزه حمل و نقل برای برگزاری مهم‌ترین رخداد حمل و نقلی کشور ابراز خرسندی کرد. در این راستا معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان اهمیت حمل و نقل چندوجهی برای کشور، بر لزوم توجه بیش از پیش به بنادر، تاکید کرد و خواستار برقراری ارتباط با دیگر کشورها با توجه به مزیت ترانزیتی و تجاری ایران شد. محمد سعیدنژاد گفت: باید انجمن‌های صنفی مرتبط با حمل و نقل چندوجهی حضور فعال‌تری در این همایش داشته باشند و بخش‌های دولتی که در حمل و نقل چندوجهی و ترانزیت مسوولیت دارند نیز باید مشارکت بیشتری کنند.

وی در پایان یکی از وظایف این همایش را شناسایی مشکلات حمل و نقل چندوجهی و ارایه راهکار برای حل این مشکلات دانست که با مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی، رفع این معضلات دست یافتنی خواهد بود.

شهریار افندی‌زاده، مشاور وزیر راه و شهر سازی در امور حمل و نقل نیز در این نشست با تاکید بر استفاده و معرفی مزیت‌های ایران در بخش ترانزیت و حمل‌و‌نقل چندوجهی، بر لزوم توجه و پژوهش در این حوزه و بررسی تجربیات سایر کشورها تاکید کرد. وی گفت: مسوولان برگزاری باید تلاش کنند تا اهداف برگزاری این همایش برای همگان قابل دستیابی باشد تا تاثیرگذاری و نتایج به‌دست آمده از آن، در جامعه پررنگ‌تر شود.