مهم‌ترین دغدغه‌ در هر سازمانی عبارت است از: شناخت شرایط محیطی و انطباق به هنگام آن با تغییرات بازار، رقابت جدید، افزایش انتظارات مشتری و تاثیر انقلاب اطلاعات بر شیوه بازاریابی کسب‌وکارها، بنابراین علت وجود واحد بازاریابی در سازمان‌ها ایجاد و حفظ مزیت رقابتی خواهد بود. عملکردبازاریابی به عنوان منبع بنیادین ارزش سهامداران تعریف می‌شود و وظیفه اصلی آن حفظ و بالا بردن سود سازمان است؛ زیرا فرصت بنگاه‌ها برای ایجاد نقدینگی قبل از هر چیز به توانایی آنها در ایجاد مزیت رقابتی که به آنها اجازه جذب و نگهداری مشتری را می‌دهد، بستگی دارد. فقدان تفکر بازاریابی در مدیران ارشد سازمان‌ها آنها را از درک و شناخت تغییرات راهبردی رقبا و مشتریان محروم ساخته و در نتیجه از فرصت‌های جدید بازار و تهدیدات محیطی غافل ساخته‌ مانده‌اند. در دنیای امروز، بازاریابی قبل از اینکه یک واحد سازمانی باشد تا در راه رسیدن به اهداف مالی سازمان تلاش کند، یک نظام‌ فکری منسجم است که سودآوری را در گروی ارائه ارزش‌ به مشتریان و ایجاد یک رابطه بلندمدت با آنان می‌داند.

آن روزهایی که کسب‌وکارها فارغ از رقابت فشرده‌، به تدوین استراتژی‌های خود می‌پرداختند، دیگر سپری شده است. دوران کارشناسان برنامه‌ریزی استراتژیک که صرفا براساس یکسری داده یا احساس فردی اقدام به تصمیم‌گیری می‌کردند، سپری شده است. عصر حاضر عصر خرد است و خردمند را کسی می‌دانند که قادر باشد از اندوخته‌های ذهنی (دانش) خود در راستای میل به کمال و بقا در دنیای کسب‌وکار استفاده کند. با فرارسیدن عصر حاضر و گسترش غول‌آسای رقابت در کسب‌وکارها، توان بالای چانه‌زنی مصرف‌کنندگان در مقابل فروشندگان و تولیدکنندگان، بازاریابی چه باید بکند؟ اطلاعات گردآوری شده را چگونه باید به کار گرفت تا معنادار باشندو به تصمیم‌گیری‌های درست استراتژیک برسند؟

از این رو مرکز آموزش روزنامه دنیای اقتصاد اقدام به برگزاری دوره آموزشی «آشنایی با مفاهیم و استراتژی‌های بازاریابی» کرده است. این دوره که در تاریخ یکشنبه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۲ با هدف بالا بردن توان تصمیم‌گیری مدیران عالی، بازاریابی و فروش سازمان‌ها است با سرفصل‌های زیر برگزار خواهد شد:

- آشنایی با مفاهیم بازاریابی

- فلسفه‌های بازاریابی

- فرآیند S.T.P

- آشنایی با مفهوم قیمت در بازاریابی

- آشنایی با لایه‌های محصول در بازاریابی

- I.M.C و مفاهیم آن

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر یا ثبت‌نام می‌تواند با شماره‌های ۸۷۷۶۲۴۳۰ و ۳۲ تماس حاصل فرمایند.