گروه بازرگانی- در حالی که روز گذشته احمد میدری، معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه به طور رسمی اعلام کرد که این وزارت‌خانه مسوولیتی برای توزیع سبد کالا ندارد، خبرها حاکی از آن است که مسوولیت تامین کالاهای دومین سبد کالای دولت یازدهم به جز برنج به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است. به گزارش «ایسنا»، یک مقام آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به واگذاری تنظیم بازار کالاهای اساسی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی، کالاهای مرحله‌ دوم سبد کالایی به غیر از برنج از سوی وزارت جهاد کشاورزی تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این موضوع در حالی است که هنوز درباره‌ تغییر محتوای سبد کالا تصمیم‌گیری نشده است، تصریح کرد: اگر روال توزیع کالا به شکل مرحله‌ اول باشد وزارت جهاد کشاورزی موظف به تامین کالا است. او با تاکید بر اینکه از بین کالاهای موجود در سبد کالا تنها برنج از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین می‌شود، بیان کرد: این موضوع نیز مشروط براین است که برای سبد کالا در مرحله‌ دوم برنج ایرانی در نظر گرفته نشده باشد که بعید است. این در حالی است که احمد میدری نیز روز گذشته در حاشیه همایش راهکارهای رکود تورمی در اقتصاد ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به اینکه آیا مسوولیت توزیع سبد کالای حمایتی دولت بر عهده وزارت تعاون است گفت: این وزارتخانه مسوولیت توزیع سبد کالا را برعهده ندارد.
وی با اشاره به تهیه دستورالعمل توزیع ۶ سبد کالای حمایتی از سوی دولت در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: این دستورالعمل در معاونت رفاه وزارت تعاون، با استفاده از نظر کارشناسان به منظور توزیع سبد کالا در سال جاری در حال تهیه است که تا اردیبهشت ماه به دولت ارائه می‌شود.