خبرگزاری مهر : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه کالاهایی که با ارز مبادله‌ای وارد شده‌اند، براساس نظام بازار و عرضه و تقاضا تعیین قیمت می‌شوند، گفت: برای هر دو اولویت کالایی مشمول قیمت‌گذاری و پایش بازار، ممکن است برخی کالاها از اولویت یک به دو یا از اولویت دو به یک جابه‌جا شود. مجتبی خسروتاج با بیان اینکه به هر حال برای هر دو گروه کالایی، ستاد هدفمندی‌یارانه‌ها این امکان را دارد که تغییراتی را روی کالاها ایجاد کند، گفت: اگر لازم باشد می‌توانیم برخی کالاها را از گروه یک به گروه دو یا از گروه دو به گروه اول جابه‌جا کنیم.

خسروتاج در پاسخ به این سوال که وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که ۱۲ گروه کالایی دیگر قرار است تثبیت قیمت شوند، تصریح کرد: یک مصوبه درخصوص آثار اجرای قانون هدفمندی‌یارانه‌ها داریم که براساس آن، همان دو گروه تعریف شده‌اند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بعضی از کالاها از سال گذشته براساس ارز مرجع وارد شده‌اند که این کالاها مشمول قیمت‌گذاری از سوی دولت هستند.

وی با تاکید بر اینکه کالاهایی که با ارز مرجع وارد شده‌اند باید بر همان اساس قیمت‌گذاری شوند، اظهار کرد: بنابراین، کالاهایی که در سال‌های گذشته با ارز مرجع آمده نظارت بیشتر در قیمت‌گذاری خواهند داشت و مابقی کالاها که با ارز نظام بانکی وارد شده‌اند، براساس نظام بازار و عرضه و تقاضا تعیین قیمت می‌شوند.