شاتا: همراهی موثر دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی، راه‌حل مشکلات اقتصادی ، صنعتی و خروج از رکود است. علی یزدانی، معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: وظیفه دستگاه‌های اجرایی، بسترسازی حمایتی در چارچوب سیاست‌های بخش صنعت، معدن و تجارت است که لازم است بخش خصوصی و تشکل‌های مختلف به دستگاه‌های اجرایی کمک‌رسانی کنند. به گفته یزدانی، بوروکراسی‌های زائد بزرگ‌ترین مانع در تسریع پیگیری امور سرمایه‌گذاران در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی است که این مساله باید مورد بازنگری قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی باید به هدایت سرمایه‌های موجود به سمت تولید برای تحکیم پایه‌های اقتصادی کشور اقدامات لازم به عمل آورد.

به گفته این مقام مسوول تشکل‌های مردمی بازوان اجرایی دستگاه‌های مختلف هستند و باید برای رفع عیوب موجود در دستگاه‌های اجرایی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از پیش تلاش کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بهره‌وری عوامل تولید، نیروی انسانی و دارایی‌ها عواملی هستند که باید روی آنها کار کرد. تداوم فعالیت تمام واحدهای صنعتی همراه با رفع عیوب و ایرادهای موجود در این واحدها و همچنین تلاش برای اصلاح آنها بسیار حائز اهمیت است. وی به موارد دیگری همچون تکریم ارباب رجوع، توجه به نظام پیشنهادها، اصلاح رویه‌ها و تسریع سرمایه‌گذاری نیز تاکید کرد.