خبرگزاری فارس: معاون بهبود امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی از بررسی افزایش قیمت محصولات لبنی و پروتئینی در ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: در آستانه ماه رمضان محصولات پروتئینی بیش از نیاز تولید و مازاد آن در انبارها ذخیره می‌شود.

حسن رکنی با اعلام این خبر گفت: محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ علاوه بر تامین داخل در انبارهای کشور به میزان فراوان ذخیره‌سازی شده است.

معاون بهبود امور تولیدات دامی وزیر کشاورزی افزود: سال گذشته ۴۵ هزار تن صادرات مرغ انجام شد که همچنان ادامه دارد و امسال نیز ۳۰۰ تن تخم مرغ به کشورهای همسایه صادر شده است. معاون بهبود امور تولیدات دامی وزیر کشاورزی تصریح کرد: هیچ مشکلی از نظر تامین محصولات پروتئینی در ماه رمضان وجود ندارد.

وی در خصوص اینکه آیا با افزایش قیمت حامل‌های انرژی قیمت محصولات لبنی نیز افزایش می‌یابد، گفت: اگر صادقانه با مردم صحبت کنم واقعیت این است که افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی در افزایش قیمت تمام شده موثر است و نمی‌توان با بالا رفتن مولفه‌های تاثیر‌گذار در تولید انتظار افزایش قیمت نداشت. وی افزود: بررسی قیمت محصولات پروتئینی و لبنی و تغییرات قیمتی آن در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار دارد.