گروه بنگاه‌ها: شرکت صنایع شیر ایران «پگاه»، در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، جشنواره «تحقیق، توسعه و خودکفایی صنایع شیر» را برگزار می‌کند. شرکت صنایع شیر ایران به عنوان بزرگترین مجموعه صنایع غذایی و آشامیدنی کشور، با مبنا قرار دادن محورهای سیاسی سال گذشته با نام «حماسه سیاسی و اقتصادی» و نیز بسترسازی برای تحقق «اقتصاد مقاومتی»، کوشیده است تا برنامه ریزی عملیاتی برای دستیابی به اهداف فوق را در برنامه‌های سالانه خود قرار دهد.

بر این اساس، دو راهبرد «تقویت بخش تحقیق و توسعه «R&D» با هدف دستیابی به حداکثر نوآوری در صنعت شیر کشور و «خودکفایی در تولید قطعات یدکی یک هزار قطعه فنی پیچیده»، در دستور کار این شرکت قرار گرفت که در نظر است از این موفقیت‌ها، در جشنواره‌ای با حضور مسوولان عالی رتبه رونمایی شود. این جشنواره که نمایش نوآوری و خلاقیت در تولید محصولات جدید، خودکفایی در تولید قطعات فنی و جلوه‌ای ماندگار از توانایی ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است، ۲۰و ۲۱ خرداد ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

حسین چمنی، دبیر جشنواره، با اشاره به حضور برخی مسوولان کشوری، نمایندگان مجلس و میهمانان خارجی از کشورهای اروپایی و منطقه در این جشنواره، گفت: در این نمایشگاه، در دو بخش، ۲۵۰ محصول جدید و نیز بیش از ۱۱۰۰ قطعه فنی مورد نیاز که قبلا وارد می‌شد و طی سال گذشته و امسال توسط نیروهای فنی شرکت و با استفاده از توان داخلی تولید شده، به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه قطع وابستگی به بیگانگان، کاهش هزینه‌های تولید و نوآوری گسترده برای تسخیر بازارهای منطقه و جهان از جمله دستاوردهای این جشنواره خواهد بود، افزود: طی برگزاری این جشنواره، یادداشت تفاهم‌هایی با مشتریان و تامین‌کنندگان خارجی و داخلی و نیز وزارتخانه‌های کشور در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، تولیدی و فنی صنعت شیر کشور به امضا خواهد رسید.