گروه بازرگانی: اگر دولت قصد دارد در مرحله جدید توزیع سبد کالا پس از انجام حمایت از گروه‌های تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، به سراغ دیگر گروه‌های اجتماعی برود، اولین گروه کارگران خواهند بود. پس از انتشار جزئیات بیشتر از بسته پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیات دولت در مرحله جدید توزیع سبد کالا با عنوان «بسته‌های امنیت غذایی»، کارگران را از لیست مشمولان حذف کرده و قصد دارد منابع پیش‌بینی شده در این بخش را تنها در اختیار افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دهد. در این میان فرامرز توفیقی، رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره حذف کارگران از لیست مشمولان دریافت سبد کالا در مرحله جدید می‌گوید: اینکه کارگران از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند شکی نیست، اما دولت در این مرحله به سراغ گروه‌هایی رفته است که نیازمند دریافت کمک‌های غذایی هستند.

توفیقی اظهار کرد: در شرایط فعلی، افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از گروه‌های ضعیف اجتماعی هستند که میزان درآمد آنها بسیار پایین‌تر از خط فقر است.

توفیقی تصریح کرد: با وجود اینکه کارگران در تامین معیشت خود مسائل و چالش‌های فراوانی دارند، اما نسبت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در سطح بهتری قرار دارند؛ بنابراین دولت تصمیم گرفته است در این مرحله آنها را مورد حمایت قرار دهد. به گفته وی حال اگر قرار بود دولت در مرحله جدید کارمندان را نیز مشمول دریافت سبد کالا کند، به کارگران نیز باید تعلق می‌گرفت؛ ولی اگر دولت قصد دارد پس از انجام حمایت از گروه‌های تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، به سراغ دیگر گروه‌های اجتماعی برود، اولین گروه کارگران خواهند بود.