گروه بازرگانی: متاسفانه ‌نظرات فعالان بخش اصناف مورد توجه قرار نگرفت اما رویکرد اتاق اصناف این است که در جهت تقویت اتحادیه‌ها، طرح‌های نزدیک به واقعیت را به دولت اعلام کند. علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه در یک‌سال گذشته که دولت جدید آغاز به‌کار کرد نمی‌توان همه مشکلات مبتلا به بخش اقتصاد و بنگاه‌ها را حل کرد، گفت: در این مدت کارهای مثبت زیادی انجام شده است و به‌طور نسبی عملکرد خوبی را شاهد بودیم.

فاضلی با بیان اینکه همچنان این بخش نیاز به‌کار زیادی دارد بیان کرد: دادن اختیارات ویژه به اتحادیه‌ها و تکیه‌کردن به این بخش راهکار مناسبی حداقل برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر است و تصور می‌کنم زمینه‌ ایجاد شغل در این بخش بیشتر از سایر بخش‌ها است.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه قانون نظام صنفی در حال بازنگری است با اشاره به بحث مالیات بر ارزش افزوده و با بیان اینکه بازار ایران کمی متاثر از این بی‌عدالتی است تصریح کرد: همه ما تکلیف داریم به دولت کمک کنیم ولی این نوع مالیات را ناعادلانه می‌دانیم و اجرایی کردن آن را به نفع مجموعه نمی‌دانیم. وی با تاکید بر ضرورت بازنگری بحث مالیات بر ارزش افزوده گفت:در بحث بنگاه‌های تولیدی، بسته‌های حمایتی در اجرایی‌کردن هدفمندی یارانه‌ها عملی نشد که آسیب شدیدی به بخش تولید وارد آمد و از سویی نظام توزیع ما مظلوم واقع شده و ساماندهی خوبی صورت نگرفت. به گفته فاضلی این سیاست اصلی ما است که درجهت تقویت اتحادیه‌ها، طرح‌های نزدیک به واقعیت را به دولت اعلام کنیم.