شاتا: با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت و جمعی از معاونان، مدیران، مشاوران، نمایندگان تشکل‌های خصوصی و استادان برجسته دانشگاه، طراحی مدل اندازه‌گیری نرخ کیفیت محصولات و تعیین ۱۰ محصول منتخب بررسی شد. مجتبی خسروتاج در اولین نشست طراحی مدل اندازه‌گیری نرخ کیفیت محصولات با اشاره به ضرورت پرداختن به ارتقای سطح کیفی محصولات و خدمات در بخش صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید شاخص‌های ارزیابی مشخص شود تا بتوان در شناسایی کیفیت یا عدم کیفیت محصولات و خدمات موفق بود. وی با بیان اینکه در راستای رسیدن به این مهم، نیازمند تدوین برنامه‌ریزی دقیق هستیم ابراز امیدواری کرد، با برگزاری جلسات در این خصوص به نتایج مطلوب دست یابیم.

خسروتاج با اشاره به اینکه مدل زیرساخت کیفی کشور باید مدلی اجرایی و هدفمند باشد، افزود: در این زمینه باید اولویت‌ها و شاخص‌ها تعیین شود.

همچنین در این نشست، بهروز ریاحی، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: زیرساخت کیفی کشور در این بخش نیازمند نظام‌های استانداردسازی، اعتباردهی، ارزیابی انطباق و اندازه‌شناسی قانونی مناسب است که تسهیل تجاری، مقررات‌زدایی، رعایت بیشتر حقوق مصرف‌کننده، سلامتی، ایمنی و بهداشت مصرف‌کننده را به وجود خواهد آورد.

به گفته وی، موضوعی که دراین بین اهمیت پیدا می‌کند اندازه‌گیری نرخ کیفی محصولات است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. ریاحی افزود: باید کیفیت محصولات مورد اعتماد و مورد توجه همه قرار گیرد که لازمه آن داشتن زیرساخت کیفی است و در این خصوص باید مدل زیرساخت کیفی به روش ساده ارائه شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، شیوه تعیین شاخص‌های موردنظر در جهت تعیین نرخ کیفیت کالا و محصولات را حائز اهمیت خواند و گفت: باید اولویت‌ها و شاخص‌های موردنظر برای تعیین نرخ کیفیت در سطح ملی درنظر گرفته شود.