گروه بازرگانی: سفیر ونزوئلا در تهران با حضور در سازمان توسعه تجارت با رئیس این سازمان دیدار کرد و ضمن تاکید بر پیگیری و عملیاتی کردن توافقات صورت گرفته در هشتمین کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا، خواستار صادرات اقلام دارویی ایران به این کشور شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، در این دیدار ولی‌الله افخمی‌راد، رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه بعد از کمیسیون مشترک تحرکاتی از سوی دو کشور برای گسترش روابط تجاری ایجاد شده گفت: در همین راستا معاون اول رئیس‌جمهور در چند هفته آینده برای افتتاح کارخانه سیمان به کاراکاس سفر خواهد کرد.

وی ضمن دعوت از وزیر بهداشت و درمان ونزوئلا برای سفر به تهران، افزود: برای صادرات دارو از وزیر بهداشت و درمان ونزوئلا می‌خواهیم تا از کارخانه‌های داروسازی ایران بازدید و لیست اقلام مورد نیاز کشور متبوعش را ارائه کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد صادرات مواد شوینده به ونزوئلا هم گفت: با ارائه اقلام مورد نیاز از سوی کاراکاس صادرات مواد شوینده به این کشور از سر گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر حل مشکلات مالی شرکت‌های ایرانی فعال در ونزوئلا گفت: این شرکت‌ها ملزم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود هستند و علت برخی تاخیرها در انجام پروژه این شرکت‌ها عدم تامین مالی آنها از سوی ونزوئلا بوده که با رفع مشکلات، پروژه‌ها با جدیت انجام خواهند شد.

همچنین «آمن هوتب زامبرانو» به تقاضای دارویی ونزوئلا از ایران اشاره کرد و افزود: ایران از ظرفیت بالایی در صادرات دارو برخوردار است و ونزوئلا هم به دارو نیازمند است به همین دلیل از ایران می‌خواهیم که نماینده‌ای را در اسرع وقت به ونزوئلا بفرستد و قراردادی در این زمینه امضا شود.

وی ونزوئلا را مقصدی برای ورود به بازار آمریکای لاتین دانست و با تاکید بر ایجاد خط هوایی، تصریح کرد: ایران با افزایش صادرات به ونزوئلا می‌تواند به بازار آمریکای لاتین دست یابد.

زامبرانو با بیان اینکه وزیر صنایع ونزوئلا ظرف دو هفته آینده به تهران سفر می‌کند، افزود: با این سفر گامی در جهت رفع مشکلات توسعه تجارت دوطرف برداشته می‌شود و از سوی دیگر با سفر وزیر امور خارجه ونزوئلا ظرف یک ماه آینده به تهران این مشکلات بیش از پیش برطرف خواهد شد.