گروه بازرگانی: رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، صادرات غیرنفتی را شاهراه توسعه دلارهای غیرنفتی دانست و گفت: دولت با حمایت از صادرکنندگان می‌تواند نگرانی خود از کاهش درآمدهای نفتی را به صفر برساند. به گزارش ستاد خبری ائتلاف بزرگ، سیدرضا نورانی با تشریح ضرورت توجه ویژه دولت به صادرات غیرنفتی، گفت: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که دولت با حمایت‌های خود می‌تواند صادرات غیرنفتی کشور را توسعه بخشد و بر مبنای این توسعه، نگرانی خود از کاهش درآمدهای نفتی و وابستگی بودجه به این درآمدها را تقلیل دهد. رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: البته نقش اصلی توسعه صادرات غیرنفتی به عهده فعالان اقتصادی و تشکل‌ها ست؛ اما به طور قطع دولت با مقررات زدایی و برداشتن قوانین و مقررات زائد، ارائه مشوق‌های تجاری و رایزنی در بازارهای بین‌المللی برای کسب موقعیت بهتر در بازار کالاهای صادراتی، می‌تواند یاری‌رسان صادرکنندگان باشد. وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور خاطرنشان کرد: در این برهه از تاریخ اقتصاد ایران، به نظر جایگاه تشکل‌های اقتصادی مهم‌تر و با اهمیت‌تر از هر زمان دیگری است. به گفته نورانی، هم اکنون اتاق بازرگانی استقلال کافی در بخش توسعه اقتصادی ندارد و با توجه به اینکه در شاهراه فعالیت‌های اقتصادی قرار دارد، نمی‌تواند از بخش خصوصی به خوبی بهره گیرد، این در حالی است که توسعه اقتصادی با رویکردهای اصولی صورت می‌پذیرد. وی معتقد است که ابتدا باید دولت تصمیم بگیرد که آیا تمایل به واگذاری توسعه اقتصادی به بخش خصوصی دارد و اگر این جواب مثبت باشد، به نظر من بهترین حرکت این است که اتاق‌ها جایگاه اصلی خود را بیابند و پارلمان بخش خصوصی شناسایی شود.

گروه بازرگانی: رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، صادرات غیرنفتی را شاهراه توسعه دلارهای غیرنفتی دانست و گفت: دولت با حمایت از صادرکنندگان می‌تواند نگرانی خود از کاهش درآمدهای نفتی را به صفر برساند. به گزارش ستاد خبری ائتلاف بزرگ، سیدرضا نورانی با تشریح ضرورت توجه ویژه دولت به صادرات غیرنفتی، گفت: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که دولت با حمایت‌های خود می‌تواند صادرات غیرنفتی کشور را توسعه بخشد و بر مبنای این توسعه، نگرانی خود از کاهش درآمدهای نفتی و وابستگی بودجه به این درآمدها را تقلیل دهد. رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: البته نقش اصلی توسعه صادرات غیرنفتی به عهده فعالان اقتصادی و تشکل‌ها ست؛ اما به طور قطع دولت با مقررات زدایی و برداشتن قوانین و مقررات زائد، ارائه مشوق‌های تجاری و رایزنی در بازارهای بین‌المللی برای کسب موقعیت بهتر در بازار کالاهای صادراتی، می‌تواند یاری‌رسان صادرکنندگان باشد. وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور خاطرنشان کرد: در این برهه از تاریخ اقتصاد ایران، به نظر جایگاه تشکل‌های اقتصادی مهم‌تر و با اهمیت‌تر از هر زمان دیگری است. به گفته نورانی، هم اکنون اتاق بازرگانی استقلال کافی در بخش توسعه اقتصادی ندارد و با توجه به اینکه در شاهراه فعالیت‌های اقتصادی قرار دارد، نمی‌تواند از بخش خصوصی به خوبی بهره گیرد، این در حالی است که توسعه اقتصادی با رویکردهای اصولی صورت می‌پذیرد.

وی معتقد است که ابتدا باید دولت تصمیم بگیرد که آیا تمایل به واگذاری توسعه اقتصادی به بخش خصوصی دارد و اگر این جواب مثبت باشد، به نظر من بهترین حرکت این است که اتاق‌ها جایگاه اصلی خود را بیابند و پارلمان بخش خصوصی شناسایی شود.