کیومرث فتح الله کرمانشاهی معاون کل سابق سازمان توسعه تجارت ایران روز سرنوشت‌ساز انتخابات بخش خصوصی، با مشارکت خوب فعالان این بخش به پایان رسید و رای دهندگان نمایندگان خود را جهت نمایندگی چهار سال آتی انتخاب کردند. داوطلبان نمایندگی، طی مدت تبلیغات، برنامه‌های مختلف خود را به منظور جذب آرای فعالان بخش خصوصی و کسب‌وکار اعلام کردند. اینک نام منتخبان از صندوق رای بیرون آمده و نوبت انجام وعده‌های انتخاباتی است. به عبارت دیگر مشارکت‌کنندگان و رای انتخابات به وظیفه خود عمل کردند و اینک نوبت منتخبان راه یافته به اتاق است تا به وظایف ذاتی خود عمل کنند، وظایفی که در چارچوب وظایف اتاق است. کار اتاق، کار ملی است.

خدمت‌رسانی، مشورت دادن نمایندگان بخش خصوصی در همه بخش‌های تجارت، صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات، پایش محیط کسب‌وکار، پیگیری جهت لغو قوانین مازاد و مزاحم، پژوهش، ایفای نقش در صحنه و فضای بین‌الملل، پیگیری اقدامات خصوصی و گفتمان با اتاق بین‌الملل، حمایت از تشکل‌ها و صدها وظایف دیگر از رسالتی است که به عهده راه‌یافتگان به اتاق است تا با برنامه‌ای مشخص و سازماندهی دقیق نسبت به انجام این رسالت مهم در مقاطع خاص و سرنوشت‌ساز کشوری که دچار تحریم، رکود، تورم و ده‌ها مشکل دیگر است اقدام کنند. کشور به اتاقی قوی و با برنامه نیاز دارد.

اتاق پایگاه گروه سیاسی نیست، اتاق شرکت سهامی نیست، اتاق نیاز به کار گروهی و ملی دارد که منافع بخش خصوصی را تامین کند و نه منافع یک شخص یا گروه خاص و هر کس که نمی‌تواند به این رسالت مهم و ملی عمل کند بهتر است در همین شروع کار کناره‌گیری کند. کارهای انجام نشده و روی زمین در داخل کشور و فضای بین‌المللی بسیار است و اگر از همین امروز با برنامه‌ای منسجم و هدفمند رسالتی را که برای بخش خصوصی تعریف شده است، به‌نحوی مدیریت شود، قطعا چهار سال فرصت زیادی نیست تا در فضای خاص و محدودیت‌های تجاری و لزوم تلاش در چارچوب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بتوان زمینه‌ساز تعامل، گفتمان‌سازی، راهبردی و تصدیگری بخش خصوصی با بخش سیاست گذار و مسوولان دولتی کشور بود. تحرک و تعامل در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی می‌طلبد که از همین امروز کار ملی اتاق با برنامه و جدیت آغاز شود و در حوزه اقتصاد و تجارت با تشکیل و سازماندهی تشکل‌های فراگیر و ملی، کمک حال دولت بود. همچنین در جهت برنامه‌های بلند مدت مانند سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه‌ای کشور به صورت تاثیرگذار در همه بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و تجارت ایفای نقش کرد.