شاتا: وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی مناسبات اقتصادی و راه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری بیشتر ایران و اتحادیه اروپا در سفری دو روزه به وین پایتخت اتریش سفر می‌کند.

در این سفر تیمی از بخش‌های اقتصادی، مالی، بانکی و سرمایه‌گذاری خارجی همچنین افرادی از صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، معدن، خودرو و سایر صنایع محمدرضا نعمت‌زاده را همراهی خواهند کرد. رسیدن به درک گسترده بین ایران و جهان و بررسی افق‌های جدید برای همکاری بیشتر در زمینه‌های اقتصادی و تولیدی از جمله اهداف در نظر گرفته شده به شمار می‌آیند.


گروهی از سازمان‌های دولتی و خصوصی ایرانیان و اروپاییان بر‌آنند تا کنفرانسی بین‌المللی در راستای همکاری‌های ایران-اروپا در دوره پس از تحریم برگزار کنند و این گردهمایی به کسب‌وکارها، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان شانس درک، تجزیه و تحلیل و کشف فرصت‌ها، همچنین ارتباط با مقامات عالی رتبه، سیاست‌گذاران و سایر ذی‌نفعان را می‌دهد. در این کنفرانس دو روزه که ۲۳ و ۲۴ جولای ۲۰۱۵ (امروز و فردا) در وین برگزار می‌شود، تجار، صنعتگران و مقاماتی از اتریش، فرانسه، انگلستان، آلمان و سایر کشورها در این رخداد حضور خواهند داشت.