گروه بازرگانی: رئیس اتاق ایران به همراه معاون تشکل‌ها و دبیرکل این اتاق در نشستی به میزبانی کانون انجمن صنایع غذایی ایران و حضور بزرگان صنعت غذا، حضور یافت. محسن جلال‌پور، رئیس اتاق ایران گفت: امیدواریم در این دوره بتوانیم اهداف‌ترسیم شده را برای اتاق به‌صورت گروهی پیش ببریم.


محسن جلال‌پور عنوان کرد: در شرایط امروز باید آنقدر به جامعه جهانی متصل شویم تا اطلاعات نادرستی که از کشور ما در جهان وجود دارد، اصلاح و واقعی شود.باید متوجه بود که این فرصت دیگر تکرار نخواهد شد.باید از آن به خوبی استفاده کرد. اتاق بازرگانی باید ظرفیت خود را به جامعه جهانی نشان دهد.

وی تاکید کرد: در بحث هیات‌های اقتصادی رویه ما این است که براساس دستورالعمل ایجاد شده هیچ هیاتی نادیده گرفته نشود و انفعالی عمل نخواهیم کرد. به تشکل‌ها ماموریت داده‌ایم که ظرفیت بخش‌های مختلف را رصد کنند تا براساس آنها از هیات کشورهای مختلف دعوت کنیم و همچنین 10 تا 12 هیات تخصصی را نیز برای اعزام آماده خواهیم کرد.

جلال‌پور گفت: ما به دنبال شناسایی هیات‌های تخصصی هستیم و مثلثی برای شناسایی ظرفیت‌ها با حضور استان‌ها، تشکل‌ها و امور بین‌الملل ایجاد کرده‌ایم تا در فرصت اعزام و پذیرش هیات‌های اقتصادی، بتوانیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

رئیس اتاق ایران اضافه کرد: آمد و شد هیات‌ها باید مفید فایده بوده و کارساز باشد؛ نباید درگیر تعارفات شویم و باید این دقت را داشته باشیم که ما در درون خود نیز به بازسازی بخش خصوصی نیاز داریم.

وی گفت: اگر به دنبال زدودن فساد از کشور هستیم باید به جامعه جهانی متصل شویم و از سوی دیگر درون خود نیز دقت و توجه لازم را داشته باشیم، زیرا اتاق در این دوره وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد.

رئیس اتاق ایران افزود: در موضوع اتاق نیز ساختاری از گذشته وجود داشته که البته در زمان خود کارآمد بوده، اما اکنون نیازمند تغییر و تحول است، اما تغییر روند جا افتاده در این سال‌ها، کمی زمانبر است و نیاز به درایت، صبر، حوصله و تحمل از سوی هیات رئیسه دارد.

وی افزود: اتاق آینده، اتاقی شیشه‌ای شامل اعضایی از تشکل‌ها خواهد بود و هر اتاق نیز یک تشکل محسوب می‌شود، اما ما باید ابتدا بتوانیم خود را ثابت کنیم.

رئیس اتاق ایران تصریح کرد: این دوره را دوره اعتلای تشکل‌ها و اتاق‌های مشترک می‌دانیم.

رئیس اتاق ایران در مورد یک در هزار فروش نیز بیان کرد: از ابتدای سال 1395یک در هزار فروش تبدیل به چهار در هزار سود خواهد شد که به‌طور تقریبی 25 درصد مبلغ یک در هزار می‌شود، ضمن اینکه وقتی توانستیم عضویت فراگیر را ایجاد کنیم این موضوع را حذف خواهیم کرد، اما اکنون دریافت این مبلغ تنها منبع درآمد اتاق است.

جلال‌پور عنوان کرد: در صورت اجرای ماده 29 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، موضوع هیات منصفه اقتصادی رفع خواهد شد و همه باید کمک کنیم تا این اتفاقات بیفتد و باید در هر دو هفته یک بار 5 تشکل همگن در اتاق جمع شوند و جلسات مشترک برگزار کنیم.

محمدرضا مرتضوی در این دیدار عنوان کرد: این دوره اتاق، دوره بالندگی، درخشندگی و شکوفایی صنعت غذایی کشور خواهد بود و نقش اتاق در ایجاد تعامل با جامعه جهانی بسیار پررنگ است.

کاوه زرگران، دبیرکل انجمن صنایع غذایی ایران، با بیان اینکه تشکل‌های صنایع غذایی در رسیدگی به امور خود منسجم هستند، گفت: در انجمن صنایع غذایی ایران بیش از 40 تشکل وجود دارد که مطالبات خود را داشته و به این بلوغ رسیده‌اند که زیر یک چتر قرار بگیرند و صدای مشترک خود را کانون انجمن‌های صنایع غذایی قرار داده‌اند.

وی افزود: امیدواریم از آن جایی که این کانون نقش بسیار مهمی در صنایع غذایی و بخش کشاورزی دارد و 10 درصد هیات نمایندگان اتاق ایران را تشکیل می‌دهد، بتوانیم ضمن برگزاری جلسات دوره‌ای متوالی با هیات رئیسه اتاق ایران، برای انعکاس به موقع مسائل و مشکلات موجود، اقدام کنیم.