گروه بنگاه‌ها: ششمین نمایشگاه تجارت و سرمایه‌گذاری جهان اسلام با حضور نمایندگان 30 کشور شامل 500 شرکت و با محورهای صنعت، تجارت، آموزش عالی و گردشگری اسلامی در مرکز تجارت جهانی پوترای شهر کوآلالامپور، پایتخت مالزی آغاز به کار کرد.

به گزارش دبیرخانه مرکز تجارت بین‌الملل سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی، در این مراسم 10 نفر از نخبگان اقتصادی جهان اسلام به دلیل خدمات شایسته و کارآفرینانه اقتصادی و اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفتند. غلامعلی سلیمانی، موسس هلدینگ سولیکو و برند کاله از ایران، این جایزه را از دست رئیس دفتر نخست‌وزیر مالزی دریافت کرد و به‌عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در حوزه اقتصاد جهان اسلام معرفی شد.

سلیمانی پس از دریافت این جایزه گفت: حدود 45 سال پیش بر پایه تولید و صادرات فعالیت خود را آغاز کرده و به‌رغم برخی مشکلات در زمینه تولید و صادرات، شرکت کاله طی چند سال گذشته توانست رتبه نخست صادرات ایران را کسب کند. وی هدفش را رساندن ارزش صادرات محصولات تولیدی شرکت خود در دو یا سه سال آینده به یک میلیارد دلار اعلام کرد. وی رمز موفقیت خود را جوان‌گرایی و استقبال از ایده‌ها دانست و اظهار کرد: با ایجاد فرصت اشتغال برای افراد تحصیل کرده از خروج آنها از کشور جلوگیری کردم. همچنین دبیر اجرایی مرکز تجارت بین‌الملل سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: امسال بیش از 45 شرکت ایرانی ازمیان مجموعه‌های اقتصادی و از میان شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف در نمایشگاه مالزی حضور دارند.

علی ملایی تاکید کرد: با توجه به نقش پررنگ ایران در برگزاری این نمایشگاه، باید بتوان نهایت استفاده و اثرگذاری نتایج این رویداد را در متن و بطن اقتصاد کشور مشاهده کرد.