گروه بازرگانی: با نزدیک شدن به اجرایی شدن برجام، بخش خصوصی در هفته پیش‌رو نیز مجددا میزبان هیات‌های تجاری خارجی خواهد بود. برخی از هیات‌ها اولین بار است که برای مذاکره با بخش خصوصی وارد ایران می‌شوند. در حالی که برخی دیگر از ابتدای امسال،‌ آمادگی خود را برای حضور در اقتصاد ایران اعلام کرده‌اند. آنچه از آمد ورفت‌های هیات‌های تجاری بر می‌آید، کشورهایی که برای دومین یا چندمین بار به ایران سفر می‌کنند، به‌صورت تخصصی‌تر و کوچک‌تر در سطح یک ایالت یا استان وارد مذاکره با بخش خصوصی می‌شوند. البته این امر خواسته بخش خصوصی نیز ایران بوده است. امروز برخی از تجار استان قونیه ترکیه در اتاق بازرگانی تهران به دیدار تجار ایرانی خواهند رفت. ترکیه پیش از این، در فروردین ماه امسال یک هیات تجاری به سرپرستی رئیس‌جمهوری این کشور به ایران فرستاده بود.


از سویی روز یکشنبه 17 آبان ماه نیز هیات بلژیکی برای اولین بار در اتاق بازرگانی ایران حضور می‌یابد و بازار ایران را از نزدیک، مورد بررسی قرار خواهد داد. ارمنستان، یکی دیگر از کشورهایی است که به‌رغم همجواری با ایران، برای نخستین بار طی این مدت، به دیدار بخش خصوصی خواهد آمد. همایش تجاری ایران و ارمنستان و مذاکرات تجاری همزمان با حضور یک هیأت بزرگ تجاری متشکل از 50 شرکت از کشور ارمنستان به سرپرستی وزیر اقتصاد این کشور، روز دوشنبه، 18 آبانماه در اتاق تهران برگزار می‌شود.


هیات تجاری و صنعتی از اتریش نیز به ریاست فرماندار ایالت سالزبورگ و همراهی رئیس اتاق بازرگانی و سرمایه گذاران ایالت مذکور، به منظور دیدار و گفت‌وگو و بررسی فرصت‌های تجاری - صنعتی ۱۹ آبان ماه در ایران حضور خواهند یافت و میهمان اتاق بازرگانی تهران خواهند بود. این هیات، دومین هیاتی است که از اتریش وارد ایران می‌شوند.