تحلیلگران، تورم ماهانه بیش از ۵۰ درصد را ابرتورم می‌نامند. هنوز تورم ونزوئلا از این حد نگذشته است اما گفته می‌شود اقتصاد این کشور در حال عبور از این رقم و رسیدن به ابرتورم است. بانک مرکزی ونزوئلا هم از انتشار نرخ تورم سر باز می‌زند اما آخرین آمار از تورم سالانه ۶۵ درصد در این کشور حکایت دارد که بالاترین تورم حال حاضر جهان است. در شرایطی که جهان غرب از خطر تنزل قیمت‌‌ها می‌‌ترسد، هنوز در این کشور آمریکای جنوبی تورم به حدی است که مردم با کمبود مواد غذایی مواجهند و برای تامین مایحتاج خود جلوی در فروشگاه‌ها صف می‌کشند تا سهمیه جیره‌بندی شده خود را بگیرند.

ساده‌ترین کالاهای مصرفی از صابون و شامپو گرفته تا دستمال توالت در این کشور نایاب است. برخی اقتصاددانان استفاده از پول دیجیتالی را که ویژگی ضد تورمی دارد برای حل مشکل تورم این کشور توصیه می‌کنند. سیاست‌های مقامات این کشور در ممنوعیت ورود شرکت‌های خارجی، تعیین دستوری نرخ ارز و ولخرجی برای تداوم برنامه‌های پرهزینه دوران چاوز، از جمله اقداماتی است که نه تنها دوای درد مردم این کشور نیست بلکه زخم‌های این اقتصاد رو به ویرانی را دردناک‌تر می‌کند.

به نظر می‌‌رسد تنها راه به جا مانده برای این اقتصاد بسته، حذف یارانه‌های سوخت، آزادسازی اقتصاد و باز کردن در بازارها به روی شرکت‌های خارجی است.

این راه حل گرچه دردناک و دشوار است اما اگر عملی نشود، بارها افزایش حداقل دستمزدها هم که جزو سیاست‌های تکراری و بی‌فایده دولت شده است، چاره‌ای برای دردهای اقتصادی این ملت نخواهد بود چون هرگز نخواهد توانست با تورم برابری کند.باشگاه اقتصاددانان امروز به بحران تورم در ونزوئلا پرداخته است.