کلینتون در انتخابات عمومی نیازمند به دست آوردن رای ائتلاف هواداران اوباما یعنی سیاهپوستان و سفیدپوستان جوان و تحصیل کرده است، کسانی که در سال‌های 2008 و 2012 از باراک اوباما حمایت کردند. اما او به ادامه حمایت زنان نیز نیاز دارد. او از هواداران بیل کلینتون هم نفع می‌برد. اسپانیایی تبارها هم حامی او و دموکرات‌ها هستند. اما او برای برد در ایالت‌های حیاتی کار سختی در پیش دارد.پیام تبلیغاتی او احتمالا بر ساختن کشوری بهتر برای فرزندان و نوه‌های نسل حاضر متمرکز خواهد شد. او با استفاده از تجربیات زنانه خود تلاش خواهد کرد در مورد نابرابری درآمدی و کمک به طبقه متوسط حرف بزند. در پیام‌های اقتصادی او نیز موضوعات زنان پررنگ خواهد شد. او ممکن است برنده انتخابات باشد زیرا فردی کاملا شناخته شده است و حمایت زنان را هم همراه دارد. مبارزه جمهوری‌خواهان با او دشوار خواهد بود. جمهوری‌خواهان اگر نتوانند حمایت اسپانیایی تبارها را به دست بیاورند در مبارزه با زنان هوادار او روزهای سختی خواهند داشت. هیلاری کلینتون همچنین از کمک‌های مالی قابل توجهی برخوردار خواهد بود. اما او چرا ممکن است برنده انتخابات نشود؟ هیلاری کلینتون در سال 2007 به این دلیل کنار رفت که رقیبی بسیار قدرتمند مانند باراک اوباما داشت. اما حالا چالش‌های پیش رو به خود او مربوط می‌شود. آیا او می‌تواند هواداران اوباما را به خود جذب کند؟


روبیو تلاش خواهد کرد خود را به عنوان محافظه کار نسل جدید معرفی کند، کسی که با تاثیرگذار ی بر میانه‌روها و اقناع محافظه کاران، حزب جمهوری خواه را متحد خواهد کرد. تسلط او به زبان اسپانیایی به او در رای گرفتن از اسپانیایی تبارها کمک می‌کند. هواداران او، روبیو را سخنرانی کاریزماتیک با پیام‌های خوش‌بینانه می‌دانند، کسی که می‌تواند سفیر تازه‌ای برای حزب جمهوری خواه باشد. گروه همراه روبیو البته تلاش کرده‌اند که قابل مقایسه بودن او با باراک اوباما را رد کنند. اوباما همچنان به شدت میان جمهوری خواهان نامحبوب است و چنین شباهتی می‌تواند دردسرساز شود. روبیو تلاش خواهد کرد جمهوری خواهان را قانع کند که آینده حزب در دستان نسل جدیدی از رهبران است. او احتمالا خوش‌بینی خود را برجسته و بر زندگی‌نامه خود تاکید خواهد کرد. او پسر یک مهاجر کوبایی است که توانسته به مدارج بالای سیاست ایالات متحده برسد.
آنچه می‌تواند به برد او در انتخابات کمک کند این است که او ویژگی‌هایی از چند رهبر جمهوری خواه را با هم دارد. وضعیت او در نظرسنجی‌ها هم بد نیست. متفاوت بودن او در مناظره‌ها می‌تواند به کمک او بیاید. اما چالش او نیز همین است که ممکن است کارزاری بی پایه داشته باشد، کارزاری که هدف نهایی آن مشخص نیست. او در نهایت ناچار است خود را از دیگر رهبران جمهوری خواه متمایز کند.


تد کروز برای آنکه نامزد نهایی جمهوری‌خواهان شود باید جبهه‌های مختلف حزب را از آن خود کند. محافظه‌کاران مسیحی، لیبرال‌ها و تی پارتی ازجمله این جبهه‌ها هستند. او برای فائق آمدن بر دیگر نامزدهای جمهوری خواه باید راهی برای بهتر ظاهر شدن در برابر تعداد قابل‌توجهی از نامزدها پیدا کند. او در یک انتخابات عمومی باید رای دهندگانی را که در انتخابات اخیر میان دوره‌ای پای صندوق‌های رای نیامدند به رای دادن قانع کند.کروز در کارزارهای خود به دنبال آن خواهد بود که نه تنها به عنوان محافظه‌کارترین نامزد به چشم بیاید، بلکه برجسته‌ترین آنها هم در این میدان باشد. او بر مواضع محافظه کارانه خود مقابل اوباما تاکید خواهد کرد. کروز به‌ویژه بر قانون بیمه پزشکی اوباما تاکید خواهد کرد. او به این نکته توجه خواهد داشت که در تاریخ معاصر جمهوری خواهان تنها زمانی برده‌اند که بر محافظه کاری خود تاکید کرده‌اند. آنچه ممکن است باعث برد او بشود این است که دوره‌های ریاست جمهوری جرج بوش و باراک اوباما بسیاری از جمهوری‌خواهان را به سمت نوعی محافظه کاری با دکترین پیش برده است. او با تکیه بر مهارت‌ها و زندگی نامه خود می‌تواند خود را محافظه کاری خوب جلوه دهد. او منطقی‌ترین نامزد در حزبی است که به‌شدت به راست گرایش پیدا کرده است. چالش پیش روی او متعدد بودن نامزدهای جمهوری خواه است.


رند پال باید رای دهندگان ناامید را گرد هم آورد، از لیبرال‌هایی که از پدر او حمایت می‌کردند گرفته تا علاقه‌مندان به تی پارتی که به محافظه کاری مالی او گرایش دارند و البته برخی کسانی که اصلا جمهوری خواه نیستند. بسیاری از حامیان پدر او معتقدند که او بیش از اندازه بر ماندن در جریان اصلی جمهوری خواهان تمرکز کرده است. همزمان راضی کردن کسانی که هرگز به جمهوری خواهان رای نداده‌اند هم بسیار دشوار خواهد بود. پال دوست دارد وانمود کند که متعلق به هیچ حزبی نیست. او تقریبا همان قدر که از اوباما انتقاد می‌کند از جمهوری خواهان نیز انتقاد می‌کند. او می‌گوید هر دو حزب مسوول کشیده شدن آمریکا به لبه پرتگاه اقتصادی هستند.
آنچه ممکن است باعث برد او شود این است که برخی نظریات او بدیع هستند. پال معتقد است که بهتر از هر کسی به رشد حزب کمک می‌کند و ایدئولوژی او می‌تواند برای برخی جذاب باشد. برخی ممکن است به این نظر برسند که ائتلاف متمایز او می‌تواند برای حزب اتفاق بزرگی باشد. چالش مهم پیش روی او این است که رقبای او پال را به عنوان کسی ترسیم می‌کنند که تلاش می‌کند در هر زمینه‌ای متفاوت باشد و تلاش خود او برای یک محافظه کار متفاوت بودن، دیدگاه‌های او را پیچیده می‌کند.

منبع: نیویورک تایمز