اصغر میرمحمدصادقی گفت: بخش نظارتی بانک مرکزی روی رتبه‌بندی بانک‌ها کار می‌کند که امیدواریم به نتیجه برسد.سید اصغر میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با «ایلنا» در مورد اصلاح نظام بانکی اظهار کرد: اصلاح ساختار اداری و بانکی نیازمند چندین شاخص‌ است که برخی از شاخص‌‌ها درونی و برخی دیگر بیرونی است و همه باید کمک کنند تا این اتفاق بیفتد زیرا این موضوع نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و به‌خصوص دولت است.

وی در پاسخ به این پرسش که برای کاهش بدهی‌های بانکی از طریق اوراق چه راهکاری وجود دارد؟ گفت: موضوع اوراق یک نوع تامین مالی برای کاهش بدهی‌ها است. البته یک نوع اوراق بنام اوراق اسناد خزانه برای کاهش بدهی‌ها نیز وجود دارد که خوشبختانه ۲ سال است که در سیستم بانکی راه‌اندازی شده و زمانی که اسناد خزانه عرضه عمومی می‌شود در صورت عدم فروش، آن را به پیمانکاران می‌دهند که این خود تسویه بدهی محسوب می‌شود و پیمانکاران نیز اوراق را برای فروش به سیستم بانکی می‌برند.

وی افزود: در این پروسه هم پیمانکار منتفع می‌شود و هم سیستم بانکی و هم بدهی‌های دولت کاسته می‌شود و در کل این گونه ابزار‌ها به تسویه بدهی کمک می‌کند. میرمحمد صادقی با بیان اینکه بخشی از مشکلات بانک‌ها مربوط به تحریم‌ها نیستند و موضوع فقدان رتبه‌بندی بانک‌ها در آن مطرح است، گفت: بخش نظارتی بانک مرکزی روی رتبه‌بندی بانک‌ها کار می‌کند که امیدواریم به نتیجه برسد.