گروه بنگاه‌ها: نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی بانک‌های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی در ساختمان مرکزی بانک صادرات ایران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، در این نشست که با هدف هم‌اندیشی و تعامل بیشتر در زمینه موضوعات و مسائل مرتبط با نظام بانکی با محوریت نقش روابط عمومی‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران روابط عمومی بانک‌ها برگزار شد، امیرصفری مدیر روابط عمومی این بانک و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی بانک‌ها با اشاره به نامگذاری سال ٩٥ به‌ سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری گفت: تحقق شعار سال نیازمند مشارکت حداکثری بین نهادهای مختلف است که در این میان روابط عمومی‌ها می‌توانند به‌عنوان واحدهای بسترساز نسبت به اجرای برنامه و رویکردهای همگرایانه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خواسته و نیاز مخاطبان بانک‌ها تغییر کرده و برای اقناع آنها استفاده از روش‌های خلاقانه در کنار استفاده از ابزارهای جدید ارتباطی الزامی است، گفت: با توجه به افزایش تبادل دانش و آگاهی مشتریان و مخاطبان شبکه بانکی و بهره‌مندی آنها از ابزارهای ارتباطی جدید لازم است روابط عمومی‌ها به‌عنوان حلقه ارتباطی بین مدیران و مخاطبان نیز همگام با پیشرفت‌های نوین از ابزارهای نوین بهره بگیرند. امیر صفری در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از تعامل مطلوب رسانه‌ها افزود: رسانه‌ها به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی‌ که رسالت اصلی آگاهی‌دهی به جامعه را بر دوش می‌کشند از نقش و جایگاه مهمی‌ در پیشبرد اهداف و سیاست‌های نظام بانکی برخوردارند، تعامل مطلوب و سازنده بانک‌ها و رسانه‌ها می‌تواند زمینه و بستر لازم برای تحقق سیاست‌های نظام بانکی را فراهم سازد.

وی افزود: بانک‌ها در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری مطلوبی در زمینه ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انجام داده‌اند و امروزه شاهد پیشرفت‌های شگرف در زمینه خدمات بانکی در کشور هستیم به‌گونه‌ای که خدمات بانکی ما با خدمات بانکی کشورهای پیشرفته قابل مقایسه است. دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌ بانک‌ها در ادامه تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ استفاده از خدمات نوین بانکی، بانک‌ها آمادگی دارند تعامل سازنده‌ای با رسانه ملی داشته باشند. در این نشست بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان صدا و سیما در زمینه اطلاع‌رسانی موثر به آحاد جامعه در خصوص خدمات و نقش بانک‌ها در اقتصاد کشور، اهمیت و جایگاه رسانه‌ها به‌عنوان پیامبران اطلاع‌رسانی و... بحث و تبادل نظر و نسبت به تشکیل کارگروه‌های مختلف در زمینه مسائل مربوط به نظام بانکی اقدام شد. بنابراین گزارش در این نشست مدیران روابط عمومی بانک‌های ملی، ملت، تجارت، سپه، قرض‌الحسنه مهر ایران، صنعت و معدن، توسعه صادرات، کشاورزی و رئیس اداره بازرگانی صدا و سیما حضور داشتند و نظرات و دیدگاه‌های خود را در رابطه با موضوعات و محورهای جلسه ارائه کردند.