گروه بازار پول- وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: بانک ملت در راه‌اندازی بورس نفت و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نقش اساسی و حیاتی ایفا کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، دکتر داوود دانش‌جعفری در مراسم راه‌اندازی بورس فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی با قدردانی از تلاش‌های بانک ملت در این زمینه افزود: نقش این بانک در آغاز به کار بورس نفت، انکارناپذیر است. وی ادامه داد: بانک ملت نیازهای بانکی بورس نفت را به طور کامل تامین کرد تا اینکه مقدمات لازم برای راه‌اندازی آن فراهم شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به همکاری سازمان بورس کالا، وزارت اقتصاد و بانک ملت برای ایجاد بورس نفت، تاکید کرد: نقش بانک‌ها در سال دوم فعالیت این بورس، نقش دیگری خواهد بود زیرا نظام بانکی باید زمینه را برای معاملات بین‌المللی نفت در اقصی‌نقاط دنیا فراهم کند.

براساس این گزارش، بانک ملت هم‌اکنون عضو هیات‌مدیره بورس کالا است و با داشتن شعبه‌ای در محل این بورس، انواع خدمات بانکی را به متقاضیان عرضه می‌کند.

در مراسم آغاز به کار بورس فرآورده‌های نفتی، علاوه بر وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر نفت، رییس سازمان بورس، مدیرعامل بانک ملت، مدیرعامل شرکت بورس و مدیران عامل شرکت‌های نفتی و پتروشیمی حضور داشتند.