لیلا اکبرپور - علی دیواندری، مدیرعامل بانک ملت در خصوص واگذاری عرضه سهام این بانک به دنیای اقتصاد گفت: صورت‌های مالی میان دوره‌ای بانک ملت توسط سازمان حسابرسی در حال بررسی است و با دخالت دولت مشکل صندوق بازنشستگی کارکنان به زودی حل خواهد شد و تا پایان امسال ۵درصد اولیه سهام عرضه خواهد شد. او در خصوص EPS (سود پیش‌بینی سال مالی آینده) ۹/۱۷ تومانی بانک ملت برای اولین سال مالی پس از واگذاری گفت: این پیش‌بینی واقعی است و قطعا محقق خواهد شد.

دیواندری با یادآوری این که حجم فعالیت‌های تجاری بانک ملت افزایش یافته و ترکیب منابع بانک ملت متعادل‌تر شده است، تصریح کرد: با تدوین برنامه‌ای

در صدد گسترش شعب خارج از کشور و ارتباطات بانکی با سایر کشورها هستیم که نه تنها سود پیش‌بینی شده در سال اول محقق می‌شود؛ بلکه در سال‌های آتی سود بیشتری نصیب سهامداران خواهد شد.

به گفته او سود ۹/۱۷ تومان بانک ملت برای سال اول پس از واگذاری از سود متوسط بانک‌های حاضر در بورس کمتر است که در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت.

دیواندری در خصوص قرارداد با بانک توسعه اسلامی که در دویست و پنجاهمین اجلاس آن در تهران منعقد شد گفت: تا پیش از این بانک‌ها از فاینانس IDB استفاده می‌کردند که با امضای این تفاهمنامه امکان استفاده از خطوط اعتباری IDB فراهم شد.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این که برای نخستین بار است که بانک‌های ایرانی از خطوط اعتباری IDB استفاده می‌کنند، خاطر نشان کرد: حجم این خطوط اعتباری در مقابل تقاضای تسهیلات از بانک‌های ملت، کشاورزی و توسعه صادرات، رقم قابل توجهی نیست؛ اما از آنجا که این تفاهمنامه آغاز یک ارتباط جدید است و قابلیت افزایش دارد، برای سیستم بانکی ایران مفید خواهد بود.دیواندری ادامه داد: با این قرارداد با استفاده از خطوط اعتباری بانک توسعه اسلامی می‌توانیم تسهیلاتی را برای تجار و صنعتگران بخش‌خصوصی اختصاص دهیم.